برگزاری آزمون مشاوران مراکز مشاوره اورژانس ۱۲۳ در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه این آزمون اظهار کرد: در هر جامعه‌ای برای پاسخگویی به نیازهای مردم و حل یا کاهش مشکلات آنها تمهیداتی اتخاذ و برنامه‌هایی تدوین و اجرا می‌شود که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عبدالکریم یادگاری افزود: گرچه این برنامه‌ها می‌تواند حسب شرایط مختلف موجود در کشورها متفاوت باشد، اما آنچه که مهم به نظر می‌رسد این است که بتوان مسایل و راهکارهای مناسب، شناخته و اجرا شوند.

وی تصریح کرد: یکی از این برنامه‌ها در بهزیستی استان مرکزی «اورژانس اجتماعی» است که حاصل فعالیت چند ساله سازمان بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: این مرکز تلفیقی از مرکز مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، تیم سیار اورژانس اجتماعی (خدمات اجتماعی سیار) و پایگاه اورژانس اجتماعی (پایگاه خدمات اجتماعی) است که در مرحله اول با هدف توانمند سازی اجتماع محور در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی تدوین شده بود، که هر کدام دستورالعمل مستقل دارند.

یادگاری با تاکید بر اینکه در اورژانس اجتماعی حذف آسیب‌های اجتماعی ممکن نیست، اما با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آن را کنترل کرد، بیان کرد: ارایه خدمات در برنامه اورژانس اجتماعی باید حداقل دارای سه ویژگی در دسترس بودن، به موقع بودن و تخصصی بودن باشد که به دلیل ماهیت فرابخشی آسیب‌های اجتماعی، در اجرای این برنامه همکاری‌های درون سازمانی و برون سازمانی نقش بسزایی دارد.

وی بیان کرد: کار تیمی در این مرکز بسیار مهم است، همچنین توجه به فرد، خانواده و جامعه رویکرد علمی در برنامه و مداخله مسئله‌یابی به موقع، فعال بودن و پاسخگو بودن، توانمند سازی اجتماع محور با رویکرد منطقه‌ای و محلی و فراهم کردن زمینه مشارکت سازمان‌های مردم نهاد از مهم‌ترین برنامه‌های این مرکز به شمار می‌رود.

کارشناس مسئول دفتر آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان مرکزی نیز در حاشیه این آزمون گفت: اطلاع‌رسانی خدمات سازمان بهزیستی به گروه‌های هدف، شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حال شیوع، مداخله به موقع برای حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه و ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع از مهم‌ترین اهداف مرکز اورژانس اجتماعی است.

مریم دریابیگی افزود: بازگشت به خانواده به عنوان مهم‌ترین هدف این مراکز است و مشاور این مرکز موظف است پس از ترخیص پیگیری لازم را به طرق علمی و مصوب انجام دهد.

وی یادآور شد: نحوه عملکرد و ارائه خدمات تخصصی و ارتباط این اجزا بر طبق دستورالعمل اجرایی ابلاغی به شهرستان‌ها ارسال و در پایان از کارشناسان مرکز اورژانس در سراسر استان به منظور بالا بردن تخصص و دانش از دستورالعمل ارسالی و کتابچه کودک آزاری آزمون به عمل خواهد آمد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.