افزایش ۱۴ درصدی درآمد گمرکات استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، به نقل  روابط عمومی اداره کل گمرک استان مرکزی، مهدی میراشرفی با اشاره به عملکرد ۶ ماهه این نهاد اظهار داشت: در این مدت شعبه‌های گمرک این استان در مجموع ۲۸۶ میلیارد و ۶۶۹ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۲۸۹ ریال درآمد ملی و استانی کسب کرده است.

وی افزود: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرک این استان در این مدت به بیش از ۲۷۸ میلیارد ریال رسیده که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایشداشته است.

مدیرکل گمرک استان مرکزی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول امسال نیز ۵ هزار و ۴۳۰ فقره اظهارنامه کالاهای صادراتی به وزن ۲۹۴ میلیون و ۱۳۳ هزار کیلوگرم و به ارزش ۲۲۴ میلیون و ۹۷۴ هزار دلار تنظیم شده است.

میراشرفی با اشاره به تنظیم اظهارنامه گمرگی شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: ۳ هزار و ۶۹۱ فقره اظهارنامه گمرکی این استان در امسال به وزن ۱۰۸ میلیون و ۷۵۲ هزار و ۲۱۲ کیلوگرم و ارزش بیش از یک‌هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال مربوط به گمرک ساوه و ۴ فقره اظهار نامه صادراتی به وزن حدود ۱۰۲ کیلوگرم و ارزش ۳ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۳۴۸ هزار ریال مربوط به گمرک شهرستان زرندیه است.

وی ادامه داد: محموله های صادراتی استان در این مدت به ۴۰ کشور جهان از جمله افغانستان، ترکیه، عراق، ترکمنستان، پاکستان، ایتالیا، آذربایجان، تونس، اسپانیا، قزاقستان، فرانسه، گرجستان، ارمنستان، بلژیک، سومالی و بنگلادش صادر شده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: هیدروکربورهای هیدروژنه، پلی اتیلن سبک، پلی اتیلن سنگین، شیشه و آینه، الیاف پلی استر، مرغ منجمد، قطعات ریخته گری از چدن، چیپس، سیمان سفید و خاکستری، کاشی و سرامیک و مواد شوینده از جمله کالاهایی بوده که در ۶ ماهه نخست صادر شده است.

میراشرفی بیان کرد: در این مدت ۷۸۴ فقره اظهارنامه وارداتی در استان مرکزی به وزن ۵۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۱۸۱ کیلوگرم و به ارزش ۳ میلیارد و ۶۵۹ میلیون و ۹۲۷ هزار ریال معادل ۱۲۵ میلیون و ۶۴۸ هزار دلار تنظیم شده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد ۴۷۸ فقره اظهار نامه به وزن ۳۴ میلیون و ۵۷۰ هزار کیلوگرم به ارزش بیش از ۲هزار و ۴۴۷ میلیارد و ۱۱۸ میلیون ریال معادل ۸۳ میلیون و ۵۹۱ هزار دلار مربوط به گمک شهرستان ساوه و ۹ فقره اظهارنام به وزن بیش از ۷۶۰ کیلوگرم به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال معادل یک میلیون و ۶۷۷ هزار و ۷۷۱ دلار مربوط به گمرک شهرستان زرندیه بوده است.

مدیرکل گمرکات استان مرکزی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال نیز از ۳۰ کشور جهان از جمله امارات متحده، ترکیه، چین، اسپانیا، عربستان سعودی، ایتالیا، یونان، سوئیس، آلمان، دانمارک، هند و ارمنستان محموله های واردتی به استان مرکزی ارسال شده است.

میر اشرفی، با اشاره به کالاهای وارده شده به استان گفت: در این مدت الیاف سنتک، بادام زمینی با پوست، مواد نخست تولید آبمیوه، شمش آلومینیوم، لوله و میلگرد فولادی، پاکت آبمیوه، در آسان باز شوی آلومینیومی، پنبه، لوازم یدکی و تجهیزات فتی تولید اعلام کرد.

وی افزود: در ۶ ماه نخست امسال، ۱۲۰ پرونده قضایی درباره قاچاق کالا در این استان به ارزش ۵۴ میلیارد و ۶۵۹ میلیون و ۵۴۴ هزار ریال تشکیل شده که از این تعداد ۱۱۳ پرونده بالای ۱۰ میلیون ریال بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.