پیام دکتر طاهر احمدی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، دکتر حسن طاهراحمدی روز شنبه به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط (چهارم مهرماه ) در پیامی افزود: صیانت از عوامل محیطی و زیستی به عنوان رکن پایه زیست سالم مطرح است و وظیفه عموم مردم است که در زندگی فردی و اجتماعی مولفه های بهداشت محیط را در اولویت کارهای خود قرار دهند.
این پیام می افزاید: نظارت و کنترل بهداشتی آب و غذا و عوامل محیط زندگی از شاخص های اساسی پیشگیری و ارتقای سلامت است و بسیاری از تهدیدها و بیماری ها از غفلت این حوزه نشات می گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرده است: تغییر الگوی مصرف از منابع طبیعی به منابع مصنوعی همچون مواد شیمیایی، استفاده از سموم دفع آفات در گستره و وسیع در کنار بروز پدیده های جهانی همچون تغییرات آب و هوا، گرم شدن جهانی، باران های اسیدی، تخریب لایه ازن و از سوی دیگر بروز بیماری های نوظهور موجب تحمیل بار مضاعفی بر مسئولیت های بهداشت محیط در جامعه امروزی شده است.
دکتر طاهراحمدی افزوده است: بهداشت محیط با سابقه بیش از ۷۰ سال به عنوان قدیمی ترین ادارات حوزه سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و حق این است که ماموریت های این حوزه با حساسیت بالا عملیاتی شود تا ضریب امنیت در سلامت با رتبه و نمره بالا تضمین شود.
بهداشت محیط عبارت است از کنترل عواملی از محیط زندگی که به نحوی در رفاه و سلامت بدنی روانی و اجتماعی انسان تأثیر دارند و یا توازن و تطابقی است که باید میان انسان و محیط زیست وجود داشته باشد تا موجبات بهزیستی جسمی روانی و اجتماعی برای او فراهم شود و پیشگیری از بیماریها به وسیله کنترل و از بین بردن عوامل محیطی که در انتقال و برقراری بیماری موثر هستند ایجاد شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.