آمادگی میراث فرهنگی جهت اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی

این نمایشگاه شامل آثار رضا چاووشی و شاگردان وی در طرح‌های متفاوت و سبکی نو شامل تلفیق با هنرهای مینیاتور، نقاشی ابنیه تاریخی، خط و قلم‌زنی برجسته است.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، مجتبی رضوانی، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی، در خصوص زیرساخت‌های هنر مینا در استان مرکزی گفت: یکی از الزامات میناکاری، فلز مس است و در زمینه هنر ظروف مسی شهرهای اراک و تفرش پیشتاز هستند.

وی افزود: از دیگر الزامات این هنر ذوق، سلیقه و قریحه هنرمندان این حوزه است و هنرمندان استان مرکزی نیز در پرداخت به هنرهای اصیل ایرانی و ترکیب صنعت و ذوق، بسیار قوی عمل می‌کنند.

رضوانی ضمن اشاره به پیشرفت هنر مینا در استان مرکزی، گفت: تولیدات هنر مینا در استان مرکزی با استقبال خوبی در نمایشگاه‌های خارجی از جمله کشورهای ایتالیا، عمارات و عمان مواجه بوده است و تمامی آثار عرضه شده در این نمایشگاه‌ها به فروش رسیده اند.

این مقام مسوول در خصوص برنامه دولت یازدهم برای افزایش صادرات غیر نفتی گفت: سازمان میراث فرهنگی برای پیشرفت صنایع دستی و افزایش صادرات در این زمینه، تمامی امکانات سازمان را در اختیار هنرمندانی قرار می‌دهد که توانایی تولید، اشتغال و صادرات را داشته باشد.

وی ضمن تأکید بر امضای تفاهم‌نامه سازمان میراث فرهنگی با بانک توسعه تعاون، اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی به منظور ایجاد گالری، نمایشگاه و بازارچه فصلی آماده پرداخت تسهیلات ارزی و ریالی هستیم.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی استان مرکزی، در پایان، آینده هنر میناکاری را در گرو ذائقه ملی و بازگشت به هنرهای سنتی دانست.

به گزارش ایسنا، در ادامه علی ارباب‌زاده، معاون صنایع دستی استان مرکزی از برگزاری این نمایشگاه به مدت یک هفته خبر داد و افزود: این نمایشگاه برای بازدید عموم رایگان است.

ارباب‌زاده افزود: این نمایشگاه مجموعه ۱۵۰ اثر رضا چاووشی، استاد میناکار و ۵۰ تن از شاگردان اوست.

به گفته وی در این نمایشگاه آثار مینای تزئینی و کابردی در سبک مینای نقاشی به نمایش گذاشته شده است.

معاون صنایع دستی استان مرکزی، در پایان گفت: این هنر نوپا در استان در دو مرکز واقع در موزه صنایع دستی به مدیریت رضا چاووشی و کانون کارآفرینان استان به مدیریت ناهید مداحی تدریس می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.