آصفری: لزوم تشکیل اجلاس سران کشورهای اسلامی برای رسیدگی به فاجعه مکه

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – اظهار کرد: عربستان سعودی اثبات کرد که لیاقت و توانایی خادم‌الحرمین بودن را ندارد.

وی با تاکید بر اینکه عربستان همه توان خود را صرف امور دیگری کرده است و از موضوع مناسک حچ و تامین امنیت آن غافل شده است، گفت: عربستان سعودی تمام وقت خود را صرف تجاوز به یمن، تجهیز تروریست‌ها و برهم زدن امنیت منطقه کرده است و عملا از موضوع حج که مهمترین و با عظمت‌ترین اجتماع مسلمانان است، غفلت کرد.

آصفری تصریح کرد: مسئولیت فاجعه مکه مستقیما به پادشاه عربستان برمی‌گردد چراکه تمام توان خود را صرف امور دیگر کرده و عملا تامین امنیت حجاج و زائرین را کنار گذاشته است.

وی بر موضع‌گیری همه کشورهای اسلامی نسبت به این موضوع به عنوان وظیفه این کشورها تاکید کرد و افزود: لازم است که سریعا اجلاس سران کشورهای اسلامی تشکیل شود و حتی علمای کشورهای اسلامی نیز جلسه اضطراری در خصوص این موضوع مهم برگزار کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ممکن است این اتفاق بار دیگر رخ دهد به همین دلیل رسیدگی کشورهای اسلامی نسبت به این موضوع ضروری است، عنوان کرد: فاجعه مکه و کشته شدن شمار بسیاری از زائرین و حجاج یک موضوع فراملی است و دنیای اسلام باید نسبت به آن موضع‌گیری روشن داشته و اقدامات جدی انجام دهند. ما منتظر می‌مانیم تا با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب متخلف و یا متخلفان اصلی مشخص شوند.

وی تاکید کرد: مقصر و یا مقصرین اصلی این فاجعه باید هرچه سریعتر مشخص شوند. دوربین‌ها کاملا چگونگی وقوع این فاجعه را ضبط و مخابره کرده‌اند و به هیچ عنوان نباید دولت عربستان نسبت به پیگیری موضوع تعلل کند.

آصفری با بیان اینکه تعلل نسبت به رسیدگی به این موضوع و یا فرافکنی و منتسب کردن علل این فاجعه به زائرین به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: اینکه بروز علت این حادثه به زائرین نسبت به داده شود تنها نشان از فرار عربستان از موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس نیز همگام با نظام این موضوع را به دقت رصد و پیگیری خواهد کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.