استقرار ۴۰ پایگاه ذبح شرعی ویژه عید قربان در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، علی رضایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اهمیت ذبح شرعی اظهار داشت: برای ذبح شرعی باید حیوان مورد نظر حلال گوشت باشد و فرد ذبح‌کننده معتقد به اسلام باشد تا ذبح دام به درستی انجام شود و گوشت به دست‌آمده حلال باشد.

وی افزود: ذبح شرعی به این سبب دارای اهمیت است و در اسلام به آن توجه شده که اگر این مهم محقق نشود و ذبح به صورت غیرشرعی انجام شود، مقدار قابل توجه‌ای از خون در رگ‌ها قربانی باقی می‌ماند و این اقدام سبب فساد گوشت و ایجاد بیماری در افراد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر ساله در عید قربان، تاسوعا و عاشورا اکیپ‌های بازرسی مستقر هستند و نظارت بر ذبح شرعی را انجام می‌دهند که به مناسبت عید قربان ۴۰ پایگاه در سطح استان مرکزی این مهم را انجام می‌دهند که از این تعداد ۱۰ پایگاه سیار و ۳۰ پایگاه ثابت هستند.

رضایی‌پور با اشاره به عملکرد این اکیپ‌ها گفت: بازرسان بهداشتی در این ۴۰اکیپ ثابت و سیار مستقر در سطح استان ناظر بر ذبح هستند و این مهم از ساعت ۷ صبح تا ۱۳‌بعدازظهر در این پایگاه‌ها انجام می‌شود و به‌همین منظور ۱۸ دامپزشک، ۳۰ بازرس بهداشت و ۱۴ ناظر شرعی نظارت را بر‌عهده دارند.

وی افزود: در راستای ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه – کونگو، که سبب ایجاد بیماری در انسان می‌شود به شهروندان توصیه شده گوشت دام‌های قربانی را از مراکز معرفی شده تهیه کنند و گوشت دام بعد از مدت زمان ۲۴ ساعت که در دمای صفر تا ۴ درجه سانتی‌گراد قرار گرفت مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: شهروندان از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر‌طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند، خودداری کنند و دام مورد نظر را از تمام کشتارگاه‌هایی که در این ایام فعال هستند تهیه کنند.

رضایی‌پور خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز و تهیه دام با شماره تلفن ۱۵۱۲، سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس داشته باشند و دام مورد نظر را که عاری از هرگونه بیماری است را تهیه کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.