برگزاری رژه نیروهای مسلح استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان اراک از ساعات اولیه دیروز خود را به محل برگزاری رژه نیروهای مسلح که در خیابان امام خمینی(ره) و مقابل بازار تاریخی اراک برگزار شد، رساندند تا از نزدیک شمه ای از اقتدار و عظمت نظامی ایران اسلامی را مشاهده کنند.
در این مراسم یگان هایی از سپاه روح الله استان مرکزی، سپاه ناحیه اراک، نیروی انتظامی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی و بسیج محلات در مقابل تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران رژه رفتند و توان و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
در این مراسم با اقتدار، نیروهای مسلح با گام های آهنین و استوار باردیگر اقتدار و عزم خود را در حفظ دستاوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند .
رژه یگان های موتوری و خودرویی نیروهای مسلح استان مرکزی حاضران در این مراسم را به وجد آورد وگروه رزمی کاران گردان ذولفقار سپاه روح الله نیز با ارائه هنرهای رزمی پرداختند.
خانواده نیروهای مسلح استان مرکزی متشکل از سپاه روح الله، مرکز آموزشی درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) و نیروی انتظامی است.
رژیم بعثی عراق در ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ با بمباران نقاط مختلف جنوبی و غربی کشور جنگ تحمیلی را آغاز کرد که حدود هشت سال به طول انجامید.

**برگزاری رژه موتوری بسیجیان خمین
رژه موتوری بسیجیان شهرستان خمین روز سه شنبه به مناسبت هفته دفاع مقدسو با حضور جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد.
در این آئین موتور سواران و خودروهای تندرو نظامی و انتظامی حدفاصل میدان های بسیج ، انقلاب و قدس شهر خمین را پیمودند.
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خمین در حاشیه این آئین گفت: این رژه تجدید میثاق دوباره ارزش های نظام و خون شهدا است و به منظور پاسداست رشادت های رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی برگزار شده است.
سرهنگ دوم پاسدار محمود رضایی افزود: برگزاری ویژه برنامه های مختلف درهفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای آشنایی بیشتر نسل امروز با اندیشه ها و از خودگذشتگی زنان و مردان در پاسداری از کیان است.
وی بیان کرد: در هفته دفاع مقدس ۵۰ برنامه مختلفی همچون برگزاری یادواره شهدا، همایش پیاده روی خانوادگی، صبحگاه مشترک بسیجیان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، نشست های سیاسی- بصیرتی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و گلباران قبور شهدا در سطح پایگاه ها و حوزه های بسیج شهرستان برگزار می شود.
شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی در راه حراست از نظام جمهوری اسلامی یکهزار شهید تقدیم آرمانهای نظام کرده است.

*** صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی دلیجان
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی دلیجان روز سه شنبه در سپاه ناحیه شهرستان با حضور مسوولان برگزار شد.
امام جمعه دلیجان با اشاره به ایستادگی و مقاومت ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان با توکل به خدا، پایداری و پیروی از فرمان امام راحل (ره) ، توانستند بر حملات رژیم بعث عراق غلبه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی کرامتی افزود: رژیم صدام برغم برخورداری از پشتیبانی ابر قدرت ها و استکبار جهانی، در برابر جانفشانی های رزمندگان شکست خورد.
وی گفت: با بصیرت افزایی، ایستادگی و شناخت توطئه های دشمنان می توان در مقابل نفوذ نظامی، فرهنگی و اقتصادی دشمنان در این برهه زمانی ایستادگی کرد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه دلیجان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: حماسه های ماندگار و رشادت های جانانه زن و مرد، پیر و جوان در دوران جنگ تحمیلی برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات نظام رقم زده است.
سرهنگ دوم پاسدار سید محمد سجادی افزود: وظایف امروز ما برای خنثی سازی توطئه در جبهه نرم، حضور فعال، آگاهانه و افزایش بصیرت نسبت دسیسه های دشمنان است.
در پایان این آئین نیروهای بسیجی با انجام حرکات ورزشی و رزمی جلوه ای از آمادگی خود را به نمایش گذاشتند.ک/۲
۳۱ شهریور تا ششم مهرماه هر سال با عنوان هفته گرامیداشت دفاع مقدس نامگذاری شده است.

*** صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی در شازند
مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان شازند نیز در اولین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.
فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفرصادق (ع) سپاه در این آئین گفت: هفته دفاع مقدس فرصت بسیار ارزشمند و مغتنمی است که ضرورت دارد زوایای پنهان و ناگفته آن برای نسل جوان بیان شود.
حجت‏ الاسلام حسین طیبی فر روز سه شنبه با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس برای ما سراسر خیر و برکت بود، افزود: دست یابی به انواع تجهیزات و سلاح های نظامی، صنایع موشکی و دفاعی از مهم‎ترین دستاوردها و برکات هشت سال دفاع مقدس است.
وی، مهمترین حربه دشمنان انقلاب اسلامی در حال حاضر را تضعیف اعتقادات دینی و مذهبی با راه اندازی جنگ نرم عنوان کرد و با بیان اینکه جنگ نرم شیوه جدید تهاجم دشمن است، اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم با استفاده از وسایل ارتباطی از قبیل اینترنت و شبکه های ماهواره ای به راحتی می تواند در افراد ضعیف نفوذ کند و به فکر و ذهن افراد و بنیان خانواده ها آسیب برسانند که در این راستا همه دستگاههای فرهنگی باید در جامعه نقش آفرینی کنند.
حجت‏ الاسلام طیبی فر با بیان اینکه شهدا سرمایه‎های این ملت هستند، گفت: در زمانی که غول استکبار با تمام توان به اسلام حمله ور شد شهدا و ایثارگران بودند که به خواسته امام راحل لبیک گفتند.
وی اافه کرد: دفاع مقدس در حقیقت جهاد در راه خدا بود که توانست یک ملت مستضعف را از زیر بار ظلم و ستم دور کند و انقلاب اسلامی از ابتدا همچون نوری درخشید و اکنون شعاع این نور همه جهان را فرا گرفته است.
فرمانده تیپ ۸۳ امام جعفرصادق (ع) سپاه افزود: هر چند استکبار جهانی با شروع انقلاب اسلامی به مبارزه با این نظام پرداخت و برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نکردد اما امروز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا جمهوری اسلامی مقتدرترین کشور جهان است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.