برگزاری پنجمین جلسه شورای اداری اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک در پنجمین جلسه شورای اداری این شهرستان که امروز، ۲۲ شهریورماه با حضور دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، با تأکید بر موضوع توافق هسته‌‌ای به‌عنوان یک رویداد بزرگ در دولت همدلی و هم‌زبانی، اظهار کرد: این توافق با عنایت و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و همکاری همه‌جانبه دولت خدمتگزار و تیم مذاکره‌کننده تحقق یافت.

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده با استفاده از دیپلماسی قوی خود در عرصه سیاسی و بین‌المللی توانست از حقانیت و ارزش‌های اسلام و ایران اسلامی دفاع کند و عظمت این ملت را به جهانیان نشان دهد.

فرمانداراراک با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی شهرستان اراک نکاتی را بیان کرد و گفت: هفته فرهنگی از ۱۱ تا ۱۷ مهرماه سال جاری در شهرستان اراک برگزار می‌شود و تاکنون سه جلسه پیرامون این موضوع در کارگروه اجتماعی فرمانداری تشکیل شده‌ است و در این رابطه می‌توان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی تمامی فعالیت‌های نهادها را با رویکرد فرهنگی به مردم معرفی کرد.

بختیاری بیان کرد: موضوع فرهنگ صرفاً پرداختن به امور رایج فرهنگی در جامعه نیست بلکه باید در همه امور طوری گام برداشته شود که اصل محتوای فرهنگی در بین مردم پدیدار شود؛ لذا باید تصمیم‌گیری و کار کارشناسی دستگاه‌های اجرای در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی درباره چگونگی برگزاری برنامه شب‌های فرهنگی شهرستان اراک عنوان کرد: این برنامه‌ها با رویکرد فرهنگی و شاد بر اساس موازین اسلامی  و همکاری روحانیت صورت می‌پذیرد و باید از ظرفیت موجود با همت و تعصب در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مهم تلاش کنیم که با همکاری رسانه‌ها و مطبوعات می‌توان این حضور را پررنگ‌تر کرد.

این مقام مسئول در پایان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان عضوی از خانواده نظام و انقلاب اسلامی به حساب می‌آیند و باید در چارچوب سیاست‌های دولت گام بردارند و درباره موضوعاتی از قبیل رونق اقتصادی، ایجاد شغل، آزادی و کمک به همنوع کمال همکاری را با سایر نهاد‌ها انجام داده و در پیشرفت اهداف متعالی کشور ایران کوشا باشند.

به گزارش ایکنا؛ علی دربندی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه دو اراک دو واحد آموزشی قرآن قدس و متقین را از بهترین مدارس ابتدایی شهرستان اراک برشمرد و بیان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید تمام کتاب‌های درسی آماده و  توزیع شده و تاکنون فقط توزیع دو هنرستان باقی‌مانده است.

این مقام مسئول در ادامه، از تمامی دستگاه‌های اجرایی در جهت ایجاد فضای آموزشی مناسب و تجهیز مدارس به فضای سبز و امکانات ورزشی درخواست همکاری کرد.

محمدرضا نصیری‌نیک، مدیر کمیته امداد شهرستان اراک نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد این نهاد پرداخت و افزود: متأسفانه چهره فقر نسبت به سال‌های گذشته تغییر پیدا کرده است به طوری که در سال‌های پیشین بیشتر مراجعین کمیته امداد از افراد میانسال بوده ولی اکنون سن مددجویان به زیر بیست سال رسیده است.

وی بیان کرد: مأموریت کمیته امداد در دهه چهارم خدمت، در راستای فعالیت‌های حمایتی توانمندسازی خانواده و توسعه مشارکت‌های مردمی است بخشی از فعالیت‌های دولتی تعیین مستمری ماهیانه برای خانواده‌های تحت پوشش است؛لذا در این راستا باید ۱۰ درصد از خانواده‌ها را از حمایت خارج کنیم تا در ۱۰ سال آینده شاهد مراجعه کمتری از افراد به این نهاد باشیم.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست فرماندار اراک به تشریح عملکرد فرمانداری و دستگاه‌های مربوطه پرداخت و از مسئولین برتر نیز با اهدای لوح تقدیر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.