آصفری: برخی منافع خود را در تضعیف شورای نگهبان می‌بینند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، ایام تعطیلات مجلس فرصتی شد تا پیرامون مسائل سیاسی روز کشور با محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به گفت‌و‌گو بپردازیم.

: یکی از نکاتی که در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان رهبری مطرح شد، بحث اقتصاد مقاومتی است، فکر می‌کنید اهمیت توجه به این سیاست‌های به چه میزان است و از زمان ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تاکنون مسئولان چه میزان همت برای تحقق آن داشته‌اند؟

آصفری: متاسفانه علیرغم همه شعارهای داده شده، در بحث اقتصاد مقاومتی آن‌گونه که مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری بوده، کار زیادی در کشور انجام نشده است. به‌رغم اینکه سال از نیمه می‌گذرد، متاسفانه هیچ اقدامی در این راستا شاهد نبوده‌ایم و هیچ‌کدام از مسئولان دولت برنامه یا لایحه‌ای در این باره به مجلس ارائه نکردند.

اعتقاد داریم با توجه به منابع غنی و ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد، اقتصاد مقاومتی می‌تواند کشور را به سمت توسعه و خودکفایی پیش ببرد و قطعاً اگر به این موضوع توجه نشود، حتی پس از توافق هم با این شرایط زیاده‌خواهانه‌ای که غرب در پیش گرفته، نمی‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

امروزه وقتی ما برای تولید هزار تن محصولات کشاورزی ۳هزار لیتر آب مصرف می‌کنیم، علاوه بر اینکه کشور ما در منطقه خشکسالی قرار گرفته، نتوانسته‌ایم از داشته‌ها بهره‌برداری لازم را ببریم درحالی‌که می‌توانیم با اصلاح در تولید و شیوه آبیاری و تولید محصولات کشاورزی ضمن بالابردن میزان تولید در مصرف منابع صرفه جویی چشمگیری کنیم.

اینکه ما بخواهیم خام‌فروشی کنیم به ضرر کشور است چراکه وقتی را به‌صورت خام به فروش می‎رسانیم دیگر کشورها همان مواد اولیه و خام ما را با قدری فرآوری و باهزینه‌هایی چندبرابری به خودمان می‌فروشند که این زیان و آسیب برای کشور است.

: این روزها شاهد روی کارآمدن احزابی هستیم که بدلی از احزاب و جریانات فعال در فتنه و حزب‌های منحله هستند، نظر شما درباره مجوز گرفتن این احزاب و فعالیت آن‌ها چیست؟

آصفری: باید گفت احزابیمانند حزب اتحاد ملی روی دیگر حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین است و در واقع‌ این‌ها قانون را دور زدند و با همان افکار و عقاید وارد میدان شدند. هرگونه فعالیت با نگاه، عنوان و دیدگاه «حزب منحله مشارکت» و «سازمان مجاهدین» خلاف قانون است، مگر اینکه در دیدگاه‌های خود تجدیدنظر کرده باشند و به اشتباهات خود پی برده باشند.

بحث حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی توسط دستگاه قضایی ممنوع شده و نمی‌توانند تحت این عنوان فعالیت کنند؛ هرگونه فعالیت این افراد با این عنوان خلاف قانون است. افرادی که در این عرصه ورود کرده‌اند مدعیان قانون بوده که به‌دنبال سوء استفاده از قانون هستند و زمانی که مجوز فعالیت با این عنوان را ندارند، به‌دنبال تغییر عنوان ‌برای ادامه فعالیت هستند.

یکی از اصول مهم در بحث احزاب برای گرفتن مجوزهای قانونی، التزام عملی به قانون، نظام و ولایت‌فقیه است. ارائه مجوز به حزب اتحاد ملت ایران که بخشی از آن ساختار فتنه‌گری در فتنه ۸۸ و عضویت در ۲ حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین است، اشتباهی بود که وزارت کشور باید پاسخگوی این اشتباهش باشد.

در مراسم فعالیت این حزب می‌بینیم که سران و فعالان فتنه با پیام‌هایی به‌صورت مجازی یا پیام‌های مکتوب بااین جریان همراهی می‌کنند، از داخل این مجموعه اعلام می‌کنند جریان فتنه را قبول ندارند. باید مسئولان این حزب به این پرسش پاسخ دهند که چرا با سران فتنه در ارتباطند؟ این رفتار آن‌ها نشان می‌دهد ‌اعتقادی به شعارهای خود درباره حرکت براساس قانون ندارند.

عمل و گفته‌های حزب اتحاد ملت ایران با یکدیگر همخوانی ندارد و شاهد تناقضی فراوان هستیم که عوامل کافی است تا وزارت کشور مجوز آن‌ها را باطل کند.

: جریانی از داخل دولت و جریانی سیاسی خارج از دولت با سخنان خود و اقداماتشان به‌دنبال تضعیف شورای نگهبان هستند، همچنین رسانه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب نیز به تخریب شورای نگهبان می‎پردازند، نظر شما در این رابطه چیست؟

آصفری: امروز کسانی شورای نگهبان را تضعیف می‎کنند که منافع خود را در تضعیف این شورا می‌بینند، پس چاره‌ای جز تضعیف شورای نگهبان که یکی از ارکان مهم نظام و انقلاب از ابتدا تاکنون بوده، ندارند. امام خمینی(ره) در زمان حیات پربارشان بارها برتقویت شورای نگهبان تاکید داشته‎اند چراکه این شورای فیلتر و غربال نظام جمهوری اسلامی است.

نبود شورای نگهبان سبب می‌شود، مجالسی از جنس مجلس ملی – مذهبی‌ها شکل بگیرد. در واقع شورای نگهبان مجموعه‌ای است که در راستای حفظ آرمان‎ها، اصول و ارزش‌های نظام است و مطابق با ارزش‌های نظام حرکت می‌کند و تضعیف شورای نگهبان تضعیف نظام در تمام ابعاد است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.