خطبه های نماز جمعه پرندک

به گزارش  مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه مرکزی، حجت الاسلام سید حسن سید محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر پرندک از توابع شهرستان زرندیه با تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی در حوزه های علمیه، مراکز آموزش عالی و مدارس افزود: مسوولیت تربیت نیروی انسانی برعهده آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه های علمیه است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در خط مقدم تربیت نیروی انسانی قرار دارد، اظهار کرد: دین مبین اسلام به تعلیم و تربیت توجه ویژه ای دارد و بر آموزش و پرورش واجب است همان طور که فرزندان این مرز و بوم را پاک تحویل می گیرد با تربیت اسلامی در کنار تعلیم همان طور پاک تحویل جامعه دهد.
وی ادامه داد: تقویت باورهای دینی و گام برداشتن در راه آرمان‌های نظام انقلاب اسلامی در وهله اول در مدارس و توسط دستگاه تعلیم و تربیت شکل می گیرد و سپس در دانشگاه‌ها شکوفا می شود.
وی با توصیه به دانش آموزان در کنار فراگیری علم و دانش گفت: اقامه نماز اول وقت و به جماعت، رعایت حجاب اسلامی، تلاوت قرآن و تقویت معنویت موجب موفقیت در امور و رسیدن به جامعه مطلوب خواهد شد.
خطیب جمعه پرندک در ادامه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع مقدس مقطع حساس انقلاب اسلامی و در تاریخ ایران بی نظیر است.
وی اضافه کرد: هشت سال دفاع پیاپی از اسلام و کشور و با حضور همه اقشار و تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید و ۱۰۰ هزار جانباز و ایثارگر سرمایه ارزشمندی برای نظام و کشور است.
وی با تاکید بر لزوم پاسداری از این سرمایه ملی و دینی گفت: حضور مردم در برنامه های این هفته و بزرگداشت هفته دفاع مقدس در واقع تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت های رزمندگان اسلام است.
وی همچنین با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری گفت: سپاه به فرموده مقام معظم رهبری کارنامه درخشانی دارد و چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن برکات بسیاری برای نظام داشته است.
وی تصریح کرد: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و بر سه اصل معنویت، بصیرت و ولایتمداری استوار بوده و در راستای حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی تلاش می کند.
امام جمعه پرندک در ادامه با اشاره به تحولات کشورهای منطقه گفت: ظاهرا آمریکا و غربی ها و نوکران آنها از جنگ نظامی علیه کشور سوریه عقب نشینی کردند اما جنایات آنان در مناطق شیعه نشین و قتل عام مردم با کمک اعراب همچنان ادامه دارد.
حجت الاسلام سید محمدی خواستار محکومیت این اقدامات توسط مجامع بین المللی و هوشیاری و عبرت گرفتن حامیان استکبار جهانی از این اقدامات مستکبرانه غرب شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.