سوزاندن ضایعات در حواشی اراک یکی ازمنابع و عوامل مهم آلودگی هوا است

به گزارش مرکز دیلی، ˈامیر انصاریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس بازدیدهای انجام شده از مناطق حاشیه ای احمد آباد و میقان بیش از ۵۰ واحد جمع آوری ضایعات در این مناطق مستقر است که بصورت شبانه اقدام به سوزاندن پسماندهای زاید می کنند و این اقدام موجب می شود که حجم قابل توجهی از گازهای آلوده در هوا منتشر شود.

وی توضیح داد: این تخلف بهداشتی و زیست محیطی در شرایطی انجام می شود که کلانشهر اراک بشدت از الودگی هوا رنج می برد و امسال ۷۲ روز ناسالم را تحمل کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: عملیات اجرایی شهرک صنوف مزاحم اراک امسال کلید خورده و با توجه به شرایط فعلی این شهرک باید هرچه زود تر تکمیل گردد تا واحدهای ضایعاتی به عنوان یکی از صنوف مزاحم و آلاینده به این شهرک منتقل شود.

انصاری بیان کرد: در سالهای اخیر با وسعت یافتن محدوده شهری بسیاری از انبارهای دپوی مواد زاید و کارگاههای ذوب فلزات در نزدیکی حریم مسکونی قرار گرفته که باید هرچه سریعتر برای خروج این واحدها از کلانشهر اراک اقدام شود.

وی توضیح داد: یکی از معضلات جدی دیگر به عنوان کانون آلودگی هوا در اراک کوره های آجرپزی سنتی در حاشیه این شهر است که ۳۰ واحد آن هنوز از سوخت مازوت استفاده می کند و نیاز است اقدامات عاجل برای گازسوز کردن این کوره ها انجام شود.

کلان شهر اراک از نظر هوا یکی از هشت شهر آلوده کشور و سالهاست با این معضل روبرو است ، فعالیتهای صنعتی ، ترافیک و دود ناشی از وسایط نقلیه و سوزاندن ضایعات درمناطق حاشبه ای شهر، وجود کویر میقان در شمال اراک و پدیده ریزگردهای واراداتی از مهمترین منابع آلودگی هوای این شهر عنوا ن شده است .

شهر اراک از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۱روز آلوده را پشت سرگذاشته که ۵۸ روز آن در شرایط هشدار، دو روز در شرایط اضطرار و یک روز در شرایط بحران بوده است.

بهسازی و اصلاح معابر شهری و ترافیک، فیلتراسیون دودکش صنایع، جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده و توسعه فضای سبز و بستر سازی برای انتقال صنایع آلاینده به خارج از محدوده شهری به عنوان محورهای طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک در دست انجام است .

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.