کنترل بازار تخم مرغ با نگاه دولتی موجود امکان‌پذیر نیست

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، داوود عزیزنیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- با بیان این مطلب افزود: می‌بایست ابزارهای کامل از نظر صدور پروانه، انبارهای شرکت پشتیبانی و تمدید پروانه را به این تشکل واگذار کرد تا بتوانیم همانند بخش دولتی و حتی بهتر از آن بازار را کنترل کنیم.

وی ادامه داد: بخش دولتی در حال حاضر امور بخش مرغ تخم‌گذار را به تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار واگذار کرده است، اما متاسفانه ابزارهایش را به هیچ عنوان نمی‌تواند به راحتی واگذار کند.

عزیزنیا با بیان اینکه یکی از این ابزارها شرکت پشتیبانی امور دام است، گفت: اگر قرار است شرکت پشتیبانی امور دام از این بخش حمایت کند باید انبارهایش را نیز در اختیار این تشکل بگذارد. این تشکل باید از اعتباراتی که در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام است نیز بهره‌مند شود و بتوانیم در تهیه و ذخیره‌سازی دان از آن استفاده کنیم.

مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان مرکزی افزود: از سویی شرکت پشتیبانی امور دام در صدور پروانه‌ها دخالتی ندارد و دولت خودش می‌گوید بازار را خودتان کنترل کنید، از سویی دیگر به سرعت و با شدت برای تولیدکنندگان جدید پروانه صادر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام در مواقع کمبود محصول می‌تواند نقش خوبی در کنترل بازار داشته باشد، اما متاسفانه در حال حاضر قیمت‌های شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به بازار گرانتر است.

عزیزنیا افزود: به عنوان مثال سویا به قیمت ۳۰۰ تومان و ذرت نیز حدود ۱۵۰ تومان گرانتر از قیمت بازار است.

مدیرعامل تعاونی مرغداران مرغ تخم‌گذار استان مرکزی از بخش دولتی خواست تا در چنین مواقعی که مرغداران دچار بحران در قیمت فروش هستند قیمت ها را کاهش دهد و مرغداران بتوانند از شرکت پشتیبانی به صورت مدت‌دار استفاده کنند اما قیمت‌ها بسیار بالاست و امکان استفاده نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.