تقدیر از کارفرمایان نمونه استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی بعد از ظهر امروز در این همایش گفت: تکریم از کارفرمایان نمونه تأمین اجتماعی به منظور تقویت ارتباط و همدلی و تعامل بیشتر سازمان تأمین اجتماعی با جامعه کارفرمایی برگزار می‌شود و در این مهم بر اساس بخشنامه ابلاغ شده در هر استان کارفرمایان نمونه توسط ادارات کل انتخاب می‌شوند.

کیومرث طهماسبی افزود: شناسایی کارفرمایان توسط شعب و ادارات کل تأمین اجتماعی استان‌ها انجام می‌شود و برای شناسایی کارفرمایان شاخص‌ها و معیارهای یازده‌گانه‌ای مشخص و تدوین شده است.

وی پرداخت به موقع و کامل حق بیمه نیروی کار در مهلت مقرر وضع شده، حفظ حقوق بیمه شدگان با ارایه لیست حق بیمه، عدم وجود مطالبات قطعی از کارگاه، استفاده کارفرما از سیستم مکانیزه برای ارائه و ارسال لیست پرداخت حق بیمه، رعایت مفاد ماده ۹۰ قانون تأمین اجتماعی و روند توسعه و افزایش تعداد نیروی کار را از مهم‌ترین معیارهای انتخاب کارفرمای نمونه برشمرد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی یادآور شد: بر اساس ملاک‌های در نظر گرفته شده کارفرمایان در سه سطح کارگاه‌های دارای یک تا ۵۰ نفر کارگر، کارگاه‌های دارای شش تا ۵۰ نفر کارگر و کارگاه‌های دارای بیش از ۵۰ کارگر برگزیده و انتخاب می‌شوند.

طهماسبی تصریح کرد: چهار کارفرمای برتر استان مرکزی نیز در کمیته‌ای با حضور مدیران سازمان تأمین اجتماعی و نمایندگان برخی از تشکل‌های کارفرمایی انتخاب شده‌اند و منتخب اول نیز به عنوان کارفرمای برگزیده کشوری معرفی و تکریم می‌شود.

وی با تاکید بر رویکرد تعاملی سازمان تأمین اجتماعی با شرکای خود و جامعه کارفرمایی بیان کرد: به منظور تقویت تعاملات با مجامع کارگری اقدامات مناسبی از جمله عملیاتی شدن ارائه لیست حق بیمه به صورت اینترنتی، صورت گرفته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی اجرای طرح ابلاغ الکترونیک احکام مطالباتی کارفرمایان را دومین گام موثر در راستای تعامل بیشتر و کاهش مشکلات و دغدغه‌های کارفرمایان برشمرد و افزود: اخذ سوابق بیمه‌ای بیمه شدگان از طریق شعب تأمین اجتماعی از دیگر اقدامات تأمین اجتماعی در راستای تسهیل امور و کاهش دغدغه بیمه‌شدگان و کارفرمایان بوده است.

طهماسبی فراخوان برگزاری مسابقه انشاء تأمین اجتماعی به منظور ارتقای دانش مخاطب نسبت به تأمین اجتماعی و آشنایی با تأمین اجتماعی، احیاء معاونت فرهنگی اجتماعی و اعزام ۲۵ هزار نفر در سال ۹۳ به مشهد مقدس و برگزاری جشن بزرگ بازنشستگان و انتخاب بازنشستگان و کارافتادگان را از دیگر اقدامات فرهنگی اجتماعی این اداره کل عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در دهه گذشته با توجه به مشکلات اقتصادی و رکود اقتصادی حاکم بر کشور پشتوانه خوبی برای بخش صنعت و تولید کشور بوده است، گفت: در دهه ۸۰ سازمان تأمین اجتماعی توانست با اجرای ماده ۱۰ نوسازی و قانون مشاغل سخت و زیان‌آور کمک بزرگی به صنعت کند و  بخش صنعت از چالش‌های آن زمان رها شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: در دهه گذشته با اجرای قانون مشاغل سخت ۱۲ هزار و ۵۰۰  نفر و با اجرای ماده ۱۰ نوسازی پنج هزار نفر بازنشسته شدند که این میزان حدود ۷۷ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی است که با اجرای این دو ماده قانونی بار تأمین اجتماعی بیشتر شد.

طهماسبی با بیان اینکه افزایش تعداد مستمری بگیران از جمله مشکلات تأمین اجتماعی است، ادامه داد: اکنون بیش از ۵۵ هزار نفر مستمری‌بگیر در استان وجود دارد که میانگین پرداخت مستمری بازنشستگی در استان مرکزی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

وی خاطر نشان کرد: طی سال‌های گذشته عدم به‌کارگیری نیرو باعث شده است که ظرفیت پشتیبانی سازمان تأمین اجتماعی از ۲۸ نفر به ازای هر مستمری بگیر به ۶ نفر در ازای هر مستمری بگیر کاهش یابد و در حال حاضر رقم ضریب پشتیبانی تأمین اجتماعی در استان مرکزی ۵٫۳ درصد است.

در این همایش از شرکت نورد آلومینیوم، شرکت کربن سیمرغ محلات، تعاونی کشمش سبز خنداب و داروخانه دکتر اطهری به عنوان کارفرمایان نمونه استان تجلیل شد و شرکت سیمان زرندیه نیز به عنوان کارفرمای نمونه کشوری انتخاب شد.

گفتنی است کارفرمایان برگزیده کشوری در همایش ملی در مهر ماه سال جاری در تهران تجلیل می‌شوند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.