پیش بینی سرد شدن هوا در هفته جاری

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته امروز همه نقاط استان شاهد آسمانی صاف و در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طی دو روز گذشته اراک شاهد بروز غبار محلی بود، افزود: پنج‌شنبه گذشته شازند، خنداب، ساوه، کمیجان، دلیجان، محلات و خمین نیز غبارآلود بودند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی وضعیت جوی حاکم بر استان مرکزی را تا پایان هفته کمی ابری به تدریج همراه با افزایش ابر، احتمال رگبار، رعدوبرق و وزش باد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای اراک طی ۲۴ آینده بین ۱۶ درجه تا ۳۲ درجه در نوسان خواهد بود، گفت: در گرمترین ساعات روز بیشترین دما با ۳۲ درجه بالای صفر در ساوه پیش‌بینی شده است و شازند نیز با ۱۰ درجه بالای صفر در خنک‌ترین ساعات کمترین دمای استان را خواهد داشت و در روزهای آینده شاهد کاهش دما نیز خواهیم بود.

ذوالفقاری در خصوص توصیه‌های کشاورزی در شرایط کنونی گفت: باغداران انگور نسبت به برداشت سریع انگور اقدام کنند، گلخانه‌داران به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند و از باز کردن دریچه‌های سقفی و کناری در هنگام وقوع وزش باد شدید خودداری کنند، همچنین بته کشت‌های دیم و کشت‌های گلخانه‌ای جهت کشت‌های زمستانه آماده شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.