مهار آتش سوزی گسترده در انبار ضایعات شهرداری اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی اراک، در پی بروز آتش سوزی در انبار شهرداری و تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، آتش نشانان ایستگاه های ۱۲۰،۱۴۰،۱۵۰ و ۱۷۰ به همراه خودروی حامل دستگاه های تنفسی و خودروی فوماتیک به محل حادثه در کمربندی شمالی، جنب سازمان اتوبوسرانی اعزام شدند.
عبداله اسماعیلی مدیرعامل سازمان آتش نشانی اراک که در محل حادثه حضور داشت دراین باره گفت: انبار وسیعی که محل جمع آوری ضایعات متعلق به شهرداری اراک بود طعمه شعله های آتش شده بود و حجم آتش سوزی به حدی بود که دود ناشی از آن از فاصله دور قابل مشاهده بود.
وی افزود: آتش نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات ایمنی و دستگاه های تنفسی وارد محل آتش سوزی شده و پس از تقسیم شدن به چند گروه از جهات مختلف به وسیله چندین رشته لوله آبدهی کانون آتش را هدف قرار داده و توانستند پس از نزدیک به ۴ ساعت عملیات نفسگیر شعله های سرکش آتش را مهار و از سرایت آن به قسمت های دیگر انبار جلوگیری کنند.
اسماعیلی افزود: خوشبختانه با عملیات دقیق و سریع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی و خسارت مالی بیشتر به این انبار و همچنین سرایت آتش به جایگاه سوخت CNG متعلق به سازمان اتوبوسرانی جلوگیری شد و این عملیات بدون بروز خسارت جانی مهار و خاموش شد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: نیروهای عملیاتی پس از مهار و خاموش کردن آتش، با استفاده از دو دستگاه لودر و با همکاری عوامل شهرداری اقدام به جداسازی و همچنین لکه گیری محل حادثه کرده و با اطمینان از عدم وجود هرگونه آتش پنهان در این انبار و با تحویل دادن محل به همکاران شهرداری به ماموریت خود پایان داده و به ایستگاه های خود مراجعت کردند.
اراک واقع در فاصله ۲۸۸ کیلومتری جنوب غربی استان تهران، مرکز استان مرکزی است و از شمال به شهرستان ساوه، از شمال غربی به همدان و از غرب به ملایر، خمین، و الیگودرز و از شرق به محلات و از شمال شرقی به تفرش و آشتیان محدود شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.