استاندار مرکزی: ۴۰ درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی استان مرکزی غیرفعال است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، محمود زمانی قمی عصر شنبه در مراسم افتتاح پروژه های شهرستان ساوه به مناسبت هفته دولت در شرکت تولید کننده ورق های آلومینیوم در شهر صنعتی کاوه افزود: در حال حاضر ۴۰درصد از ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان مرکزی غیرفعال است که با احیای این بخش ها هزاران فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: صنایع و تولید کنندگان نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند و ما راهی نداریم جز آنکه از اقتصاد واردات محور به سمت اقتصاد تولید محور و صادرات محور حرکت کنیم.

زمانی قمی بیان داشت: تحقق این امر فقط با توانمندسازی بخش خصوصی و کارآفرینان این بخش ممکن است و دولت نقش راهنمایی کننده را برعهده خواهد داشت، چون بخش خصوصی ما توانمند است و باید به این بخش اعتماد کرد.

به گفته استاندار مرکزی، هم اینک ایجاد هر فرصت شغلی نیازمند ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه است، اما در واحدهای نیمه فعال صنعتی با ارائه تسهیلات ارزان، می توان با ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد کرد. 

زمانی قمی با بیان اینکه قطعا از این پس کشور با شرایط بهتری مواجه خواهد شد، اظهار داشت: به منصه ظهور ساندن گفتمان دینی، جلوگیری از درگیری منطقه ای و ایجاد امید و نشاط در کشور برخی از اثرات توافق عزتمندانه دانست و امیدواریم سال آینده شاهد بروز بسترهای اقتصادی تولید محور باشیم.

استاندار مرکزی در سفر به ساوه با ادای احترام به گلزار شهدای گمنام واقع در شهر صنعتی کاوه، چند طرح عمرانی و خدماتی را به مناسبت هفته دولت افتتاح کرد.

افتتاح شرکت‌های صنعتی آریا تجهیز ابن سینا، کارخانه سوله سازی، شرکت فولادی روی اندود کاوه، یخچال‌سازی سرمایش صنعت البرز، لوله سازی و آریا تجهیز، افتتاح شرکت سبد پلاست ایرانیان واقع در جاده قدیم ساوه -همدان، افتتاح مجتمع کشت و صنعت صدیق در دهستان قره‌چای بخش مرکزی ساوه از جمله پروژه های افتتاحی زمانی قمی در سفر به ساوه بود.

زمانی قمی همچنین در ادامه این سفر کلینیک ویژه ساوه و محل احداث بخش سرطان شناسی را کلنگ زنی کرد و در پایان به دیدار خانواده معظم شهید والامقام علی فرمانی واقع در دهستان قره چای ساوه رفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.