تحقق تنها یک دهم اعتبارات طرح کاهش آلودگی هوای اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، مهدی زندیه وکیلی عصر دوشنبه در نشست شورای اداری و کارگروه کاهش آلودگی هوا با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در اراک اظهار داشت: برای اجرای مصوبات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که تاکنون فقط ۲۲ میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با اشاره به گازسوز شدن نیروگاه شازند گفت: از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوای استان مرکزی بهره گیری نیروگاه شازند از گاز بود.

زندیه وکیلی با اشاره به لزوم راه اندازی قطار درون شهری اراک اظهار داشت: یکی از موارد مورد نظر در راستای کاهش آلودگی هوا در اراک راه اندازی قطار درون شهری بود که مقرر شد این پروژه در بودجه سال ۹۴ پیش بینی شود اما متاسفانه محقق نشد و امیدواریم عملیات آن را در سال ۹۵ با حمایت مسئولان کشوری در حوزه محیط زیست آغاز کنیم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: از آنجا که مقرر است ریاست جمهوری در آینده نزدیک به استان مرکزی سفر کند، پیشنهاد می شود قبل از آن جلسه شورای عالی محیط زیست استان تشکیل شده و به طور ویژه به مسائل محیط زیستی پرداخته و مصوبات را مورد بررسی قرار دهیم.

زندوکیلی با اشاره به میزان مصوبات اجرایی شده در سطح استان مرکزی در ارتباط با کاهش آلودگی هوا گفت: در ارتباط با مصوبات مربوط به حوزه محیط زیست تاکنون ۱۵ درصد مصوبات اجرایی شده است.

وی افزود: در کارگروه برگزار شده در سال ۹۳ مقرر شد که بازنگری از لحاظ اعتبارات کاهش آلودگی و تامین اعتبارات در بودجه سال ۹۴ انجام شود و بندهای اجرا نشده مصوبات در این حوزه نیز اجرایی شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.