تاکید مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی بر ساماندهی گلزار شهدا

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، حمیدرضا نوازنی روز شنبه در نشست کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان مرکزی افزود: نشست های این کارگروه به صورت منظم برگزار نمی شود و مسوولان دستگاه های اجرایی نیز به تعهدهای خود در این خصوص عمل نمی کنند.
وی ادامه داد: بیش از دو هزار و ۵۰۰ شهید والامقام در گلزار شهدای شهرستان اراک به خاک سپرده شده ، اما این گلزار از امکانات اولیه نیز برخوردار نیست.
مدیرکل دفتر فنی استانداری استان مرکزی اظهار کرد: مردم ولایتمدار این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت ها، ایثارگری ها، حماسه بی بدیلی خلق کردند.
وی گفت: قبور مطهر شهدا در نقاط مختلف استان مرکزی باید ساماندهی شده و هر تکلیفی که به دستگاه های اجرایی محول می شود به بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری استان مرکزی یادآوری کرد: دهیارانی که در حال اجرای طرح هادی در روستاهای خود هستند وظیفه دارند که قبور مطهر شهدای آن روستا را نیز ساماندهی و بهسازی کنند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ساماندهی قبور مطهر شهدا در بقاع متبرکه مهمترین مشکل این دستگاه است.
حجت الاسلام حسن هنرمند بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اقدامات شفاف و برنامه ای در خصوص ساماندهی و بهسازی قبور مطهر شهدا نکرده و مجوز این اقدام را به بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز نمی دهد.
وی اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران هیچ اعتباری برای ساماندهی قبور مطهر شهدا ندارد و این مهم وظیفه دستگاه های اجرایی است که در حد توان خود اعتباراتی به این مهم اختصاص دهند.
برگزاری نشست کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان در هر دو ماه یکبار، ساماندهی و بهسازی شهدای استان آقانورالدین اراک، بهسازی گلزار شهدای ساروق و امامزاده حسین(ع) روستای ابراهیم آباد تا پایان شهریورماه سال جاری مهمترین مصوبات این کارگروه بود.
استان مرکزی شش هزار و ۳۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.