نقد منصفانه و ارائه راهکارهای کارشناسی سرلوحه امور خبرنگاران قرار گیرد

به گزارش مرکزی دیلی ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز شنبه به مناسبت ۱۷ مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار در گفت و گو با ایرنا افزود: نقد منصفانه و تعامل سازنده خبرنگاران با مدیران و مسوولان اجرایی نقش مهمی در پیشرفت و تعالی جامعه و پیگیری مطالبات مردم دارد.
وی ادامه داد: خبرنگاران باید با سلاح علم، دانش و منطق در دستگاه های دولتی و خصوصی ورود پیدا کرده و بدون حب و بغض عملکرد آن دستگاه ها را مورد ارزیابی قرار داده و در صورت مشاهده ضعف و کم کاری با نقد منصفانه، مدیران را از آن آگاه کنند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: مدیران دستگاه های دولتی و خصوصی نیز باید بدانند که نقد منصفانه زمینه ساز اصلاح جامعه است و نه تنها نباید از نقد هراس داشته باشند بلکه باید از این مقوله استقبال کنند چرا که ما در دولت اسلامی خدمت می کنیم و هر انتقادی که باعث جلوگیری از اصراف بیت المال شود برای مسوولان نظام ستودنی است.
وی خدمت رسانی صادقانه را مهمترین وظیفه خبرنگاران عنوان کرد و گفت: نباید جناح بازی های سیاسی باعث شود تا خبرنگاران از رسالت اصلی خود که همانا انتشار اخبار صحیح نظام و دولت برای اقشار مختلف مردم است، فاصله بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: خبرنگاران باید واقعیات جامعه و عملکرد مدیران و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را آنچنان که هست به مردم انتقال دهند و نباید با انتشار اخبار غلط مردم را گمراه کند.
وی اظهار کرد: خبرنگاران باید بر اساس مواضع جمهوری اسلامی حرکت کنند و از انتشار اخباری که تشویش اذهان عمومی را به دنبال دارد خودداری کرده و در عوض آن در راستای ایجادآرامش در جامعه گام بردارند.
محمود صارمی خبرنگار ایرانی و مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف بود که در ۱۷ مرداد سال ۱۳۷۷ در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزارشریف به درجه رفیع شهادت نائل آمد و این روز به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.