راه اندازی کلینیک صنعت در فن‌بازار استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، علی نیازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، هدف از ایجاد این کلینیک را گسترش ارتباط و همکاری بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه دفاتر ارتباط با صنعت در محیط دانشگاهی مستقر بود، قصد داشتیم مرکزی را در دل صنعت و با هدف ایجاد تعامل و اعتماد متقابل بین صنعت و دانشگاه ایجاد کنیم و بهترین منطقه صنعتی همین ساختمان فن‌بازار در استان بود.

نیازی به زمینه‌های کاربردی کلینیک صنعت اشاره کرد و گفت: حضور اساتید دانشگاه بعنوان مشاور صنعت و تبدیل پژوهش کتابخانه‌ای به تکنولوژی از کارکردهای اساسی این مرکز است.

وی راه‌اندازی کلینیک صنعت در فن‌بازار را مهم و کلیدی ارزیابی کرد و گفت: با راه‌اندازی و فعالیت این کلینیک می‌توانیم اساس ترویج پژوهش‌محوری و توسعه همکاری با صنایع استانی را گسترش داده و از طرفی بخش عمده‌ای از مشکلات استان را حل کنیم.

معاون پژوهش این دانشگاه به نقش کلینیک در توسعه پژوهش‌محوری در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: با ایجاد این کلینیک می‌توان پژوهش‌های دانشگاهی که متناسب با نیاز صنایع استانی است را به صنعت منتقل کرد.

نیازی با تأکید براینکه اساتید نقش کلیدی در این کلینیک دارند گفت: صاحبان صنایع و دانشجویانی که پروژه‌های صنعتی را می‌گذارنند می‌توانند از این اساتید بعنوان مشاور و راهنما بهره ‌ببرند و مشکلات خود را برطرف کنند.

وی عنوان کرد: واحد پژوهش دانشگاه آزاد اراک در آینده قصد دارد با تشکیل دفاتر در کارخانه‌های فعال این استان، ارتباط مؤثر فکری و فیزیکی بین صنعت و دانشگاه را فراهم کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.