رییس شورای شهر اراک خواستار پس گرفتن یک طرح در مجلس شورای اسلامی شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا،«کیومرث محمودی» عصر دوشنبه در نشست علنی شورای اسلامی کلان شهر اراک افزود: این طرح که توسط ۵۵ نفر از نمایندگان مجلس پیشنهاد شده ،موجب کاهش درآمد شهرداری ها و مشکلات اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح پیشنهادی ارزش افزوده کلان شهر اراک که به صورت دوره ای و عوارض آلایندگی که به حساب شهرداری واریز می شده، باید به حساب خزانه پرداخت شود.

رییس شورای اسلامی شهر اراک ادامه داد: در این طرح پیشنهادشده عوارض شهرداری در ۶۰ ماه تقسیط و شهرداری در یک هفته پروانه ساختمانی صادر کند که شدنی نیست و شوراهای اسلامی را نیز نادیده گرفته است.

وی، از نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خواست، در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند و در راستای حق شهرداری کلان شهرها تلاش کنند.

رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد: شهرداری مکلف است ظرف یک ماه و نیم آینده بودجه شهرداری و سازمان های تابعه خود را برای تصویب به شورا ابلاغ کند.

محمودی گفت: کمیسیون های مختلف شورای اسلامی کلان شهر اراک نیز وظیفه دارند برای سال ۹۴، اهداف مهمی را تعریف کنند که توجه به آن ضروری است..

وی افزود: نباید گرفتاری های روزمره ما را از وظایف خود دور کند، باید سیاست های کلان را با جدیت تمام دنبال کنیم و در راستای خدمتگذاری به مردم از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

رییس شورای اسلامی کلان شهر اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: متقاضیان ساخت پارکینگ از طبقاتی تا تک واحده از پرداخت هرگونه عوارض شهرداری معاف هستند.

در نشست علنی شورای اسلامی کلان شهر اراک اتصال کوی پردیس به کمربندی شمالی برای دسترسی محلی، تفریق بودجه سازمان حمل و نقل و ترافیک، ادامه کار ۷۶ نیروی امانی شهرداری در شرکت های حجمی و تامین ۱۰ نیروی خدماتی مورد نیاز شهرداری از داخل مجموعه مصوب شد.

در این نشست در خصوص نصب المان های شهری بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد المان طراحی شده میدان سرداران در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بیشتر بررسی شود و نصب المان پل خیبر در خیابان محسنی و المان شهدای ارامنه(سه شهید ارامنه اراک) در مکانی مناسب به تصویب رسید.

پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبار ماده ۱۶ شورای اسلامی کلان شهر اراک به کمیته امداد امام خمینی (ره) برای کمک به ایتام و معافیت پرداخت عوارض شهرداری برای متقاضیان ساخت پارکینگ از دیگر مصوبات این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.