تلاش دیرهنگام شورای شهر اراک برای خدمت رسانی

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک حضور شهرداری اراک در طرح­های عمرانی منطقه گردشگری دره گردو را موجب تسریع در روند بهره‌برداری از این منطقه گردشگری عنوان کرد.

به گزارش مرکزی دیلی ، فریبا آباقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی گفت: شورای شهر پیشنهادی برای ایجاد یک مرکز گردشگری و تفریحی در دره گردو واقع در شهر اراک مطرح کرده است که در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا زیرساخت­های لازم را بوجود آورد.

وی تصریح کرد: شهرداری برای ایجاد زیرسخت­های لازم در دره گردو از طریق جذب سرمایه‌گذار و هزینه کردن در این دره مکان مناسبی را برای استفاده شهروندان و جذب گردشگران آماده می­کند. همچنین شهرداری این مزیت را دارد که با مشارکت سرمایه‌گذاران و مردم طرح­های خود را به اجرا درآورد.

آباقری افزود: در حال حاضر این مکان بین اداره اوقاف، سازمان میراث فرهنگی و اداره کل ورزش و جوانان بلاتکلیف مانده است و به دلیل آنکه بودجه­های دولتی به این مکان اختصاص داده نشده متاسفانه کمترین عملیات عمرانی و یا برنامه­ریزی مناسب برای ایجاد مرکز گردشگری انجام نشده است.

وی اظهار داشت: مردم استقبال زیادی برای استفاده از این مکان جهت ورزش و تفریح نشان می‌دهند، اما، این مکان جوابگوی نیاز شهروندان و مراجعه‌کنندگان نیست و از کمترین امکانات نیز برخوردار است.

این عضو شورای شهر اراک گفت: به دلایلی که عنوان شد و با توجه به کمبود امکانات موجود این خواسته را مطرح کردیم تا از امکاناتی که در اختیار شهرداری قرار دارد به نفع شهروندان استفاده کنیم تا این مکان هرچه زودتر به یک مکان گردشگری و تفریحی تبدیل شود.

وی اظهار داشت: این پیشنهاد به معاونت عمرانی استانداری مرکزی اعلام شد که مورد موافقت قرار گرفت و در جلسه­ای که با حضور دستگاه­های دولتی و شهرداری اراک با معاونت استانداری برگذار شد صورت جلسه­ای به تصویب رسید و در آن مقرر شد این زمین­ها به شهرداری اراک واگذار شود.

آباقری افزود: البته بایستی قبل از هر واگذاری مشخص شود هر نهاد چه میزان زمین در اختیار دارد تا طبق صورت جلسه از طریق اداره ثبت با دریافت قیمت منطقه­ای به شهرداری واگذار شود و شهرداری با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارد می­تواند این طرح را به سرانجام برساند.

وی در پاسخ به این سوال که چه طرح­هایی برای اجرا در این منطقه برنامه‌ریزی شده است گفت: قبلا سازمان میراث فرهنگی و تربیت بدنی طرح­هایی را به عنوان مهر ماندگار تعریف کرده بودند که در همین راستا سازمان تربیت بدنی اقدامات اندک عمرانی انجام داده که قابل تجدید نظر است وشهرداری پس از ورود باید با درنظر گرفتن طرح­های رفاهی و تجاری خود و طرح­های انجام شده اقدامات لازم را اجرایی کند.

رئیس کیمسیون خدمات شهری شورای شهر اراک در پایان خاطر نشان کرد: مراحل تحویل منطقه گردشگری دره گردو به شهرداری به جهت نیاز به مصوبه هیئت وزیران زمانبر است ولی نتیجه آن مطمئنا برای شهر و شهروندان اراک مثبت خواهد بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.