مقیمی : مردم از دولت انتظار دارند کشور در مسیر توسعه گام بردارد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمدحسین مقیمی ساعاتی پیش در مراسم تودیع و معارفه استاندار مرکزی اظهارداشت: مسئولیت در ایران یک توفیق الهی است که خداوند این توفیق را به بندگان عنایت می‌کند، این ما هستیم که باید شکرگزار بوده و نهایت تلاش را برای خدمت به مردم به کار بگیریم.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در دوران تبلیغات تعهداتی را به مردم داد، مردم مطالباتی از دولت دارند، مردم به دولت و رئیس جمهور رأی دادند تا مطالباتشان پیگیری و اجرایی شود.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: مردم از دولت انتظار دارند کشور همواره در مسیر توسعه گام بردارد، عقب‌ماندگی‌ها جبران، نارسایی‌ها برطرف و امور کشور در چهارچوب سیاست‌های مصوب و سند چشم‌انداز به پیش برود.

مقیمی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید متعهد است کشور را به رشد اقتصادی مورد نظر برساند، گفت: براساس سند چشم‌انداز، کشور باید سالانه به هشت درصد رشد اقتصادی دست یابد، در سال‌های گذشته با رشد منفی در این زمینه مواجه بودیم اما خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست گام‌های ارزنده‌ای در این راستا برداشته و تورم ۴۳ درصدی را به زیر ۱۵ درصد برساند که این از اقدامات ارزشمند دولت در راستای رسیدن به رشد اقتصادی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت برای اینکه بتواند به وظایف خود جامه عمل بپوشاند باید مدیرانی را انتخاب کند که با سیاست‌ها و برنامه‌های دولت همسو بوده و برای اجرای آنها برنامه دارند.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: برای اینکه ما به رشد رسیده، تورم را مهار و با مفاسد اجتماعی برخورد کنیم نیاز به مدیرانی داریم که با برنامه‌ریزی خود توسعه را رقم زده و فساد را مهار کنند.

مقیمی با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت این است که از مدیرانی استفاده کند که آنان کار برای مردم را وظیفه خود می‌دانند، تصریح کرد: دولت به دنبال این است مدیرانی انتخاب کند که برای کار هیچ منتی بر سر مردم نگذارند، اگر ما بتوانیم به اهداف سند دسترسی داشته باشیم وظیفه خود را انجام داده‌ایم، آنهایی باید پاسخگو باشند که با فساد و تورم و گرانی امور کور را به پیش بردند.

وی افزود: ما برای اینکه فردا در برابر مردم روسفید باشیم باید با جدیت کار کنیم و بدانیم که کار کردن، رسیدن به اهداف سند، بالا بردن اشتغال، فعال کردن صنعت، افزایش راندمان کار و … از وظایف ذاتی ماست.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه در سند چشم‌انداز ۲٫۵ تا ۳ درصد از رشد اقتصادی باید از طریق بهره‌وری تحقق یابد، اظهار کرد: برای رسیدن به این مهم باید مدیرانی به کار گرفته شوند که بهره‌وری را افزایش داده و از منابع موجود حداکثر استفاده را ببرند، ما به مدیرانی نیاز داریم که تلاش کنند بهره‌وری را تا حد امکان بالا ببرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جدی علما توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی است، ابراز داشت: امروز دغدغه علما و یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی است که استاندار جدید باید وقت خود را برای توجه به این مسائل معطوف کند.

وی گفت: دولت تلاش دارد با استفاده از نیروهای توانمند، کارآمد و با تجربه از فرصت باقیمانده بهره لازم را برده و درصد بالایی از مشکلات مردم را برطرف سازد که از استاندار جدید این استان نیز مکی‌خواهیم تا با استفاده از نیروهای کارشناس فهیم و قوی برنامه‌های خود را برای پیشبرد اهداف استان با جدیت دنبال کند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با اشاره به حضور خود به عنوان استاندار مرکزی، بیان داشت: قبول خدمت در استانداری مرکزی وظیفه سنگینی بود و اگر کوتاهی در انجام وظایف صورت گرفت به خاطر کم‌تجربگی و کم‌دانشی من بوده که از همه مردم استان بابت این موضوع حلالیت می‌طلبم.

مقیمی گفت: کارهای مثبتی که در این مدت در استان انجام شده نتیجه زحمات مدیران ارزشمند، فکور، علاقمند و دلسوز بوده که امیدواریم در سیاست جدید استان مرکزی مدیران، نمایندگان مردم در مجلس و نماینده ولی فقیه با حمایت‌های بیشتر زمینه لازم را برای پیشبرد امور فراهم کنند.

در این مراسم محمود زمانی‌قمی طی حکمی از سوی وزیر کشور به عنوان استاندار مرکزی منصوب و از خدمات محمدحسین مقیمی استاندار قبلی استان قدردانی شد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.