برگزاری بزرگداشت علامه آشتیانی در سطح ملی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،حسین شاکری افزود: بزرگداشت این علامه بزرگ که از مفاخر کشور است، با حضور شخصیت های علمی، فرهنگی، حوزوی، دانشگاهی و جمعی از شاگردان ایشان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: پیش نویس طرح برگزاری بزرگداشت این شخصیت علمی و فرهنگی که از مفاخر کشور و برخاسته از شهرستان آشتیان است به تصویب رسیده و مقدمات برگزاری این مراسم، از طریق فراخوان مقاله انجام خواهد شد.

شاکری افزود: برای برگزاری مراسمی درخور این شخصیت فرهیخته عالم تشیع، از همه شخصیت های بزرگ علمی و فرهنگی استان و کشور استمداد خواهیم گرفت.

وی در ادامه گفت:جزئیات این بزرگداشت بعد از تصویب طرح، به اطلاع مردم و جامعه علمی و فرهنگی استان و کشور خواهد رسید.

شاکری با اشاره به اینکه استاد علامه سید جلال الدین آشتیانی از معدود علمای عصر حاضر است که در زمینه علوم دینی، فلسفه و عرفان اسلامی جایگاه رفیعی دارد گفت: بزرگداشت این عالم وارسته باید در شأن و منزلت ایشان برگزار شود.

 علامه سید جلال الدین آشتیانی از مفاخر شهرستان آشتیان و از شاگردان امام خمینی (ره) بود که ۸۴ عنوان کتاب تالیف نموده و آثار بسیاری در زمینه های علمی، فلسفی و عرفان از خود بر جای گذاشته است.

این استاد وارسته در سال ۱۳۰۴ در آشتیان متولد و سوم فروردین ۱۳۸۴ در سن هشتاد سالگی درگذشت. مزار مطهر وی در صحن آزادی، در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) قرار گرفته است

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.