سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در دانشگاه آزاد اسلامی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم باید رویکرد خود را از آموزش تئوری صرف به مهارت‌آموزی تغییر دهند؛ چراکه آموزش به تنهایی حلال مشکلات جامعه نیست.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه بیکاری جوانان است که این مشکل تنها در سرمایه‌گذاری در بخش تولید حل می‌شود؛ بنابراین دانش آموختگان دانشگاه‌ها نباید به مدرک تحصیلی خود اتکا کنند بلکه باید از هر فرصتی برای کسب درآمد استفاده کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: آموزش‌های دوران دبیرستان و دانشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به‌عنوان نیروی انسانی ماهر نقش آفرینی داشته و اقتصاد بیمار کشور را درمان و شرایط کشور را به سمت اهداف توسعه محور شتاب دهند.

وی تمایل کمرنگ جوانان به ازدواج را یکی از مشکلات اساسی امروز ایران اسلامی دانست و گفت: جوانان به دلیل مسایل اقتصادی، کمبود شغل و نداشتن مسکن ازدواج را که واجب دینی است به تأخیر می‌اندازند در حالیکه هر تأخیر در تشکیل خانواده فرصت‌ها را از آن‌ها می‌رباید.

قرائتی گرایش جوانان به قرآن را تنها راه‌برون رفت از مشکلات اخلاقی دانست و گفت: مسئولان دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید با برپایی کلاس‌های تفسیر قرآن کریم مسیر سعادت جوانان را به آن‌ها معرفی کرده و نشان دهند.

وی ترویج فرهنگ نماز را یکی دیگر از وظایف اصلی مسوولان آموزشی کشور عنوان کرد و گفت: به پا داشتن نماز علاوه بر انجام فریضه دینی خاستگاه دوری از تکبر، نظم بخشی، اتحاد، عدالت، حضور در صحنه سیاسی، گواهی بر معاد، توحید، امتیازات معنوی و بسیاری دیگر از فضایل است.

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این مراسم استاد شهید مرتضی مطهری را نمونه کامل یک اسوه علمی و معنوی معرفی کرد و گفت: استادان دانشگاه و آموزگاران باید با تشریح اندیشه های این شهید والامقام در بین دانشجویان و دانش آموزان خود، جامعه علمی را در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان اسلام بیمه کنند.

وی اظهارکرد: معانی فکری و اخلاقی موجود در کتاب های شهید مطهری، نسخه بسیاری از پیچیدگی ها و مشکلات است و می طلبد جامعه فرهیختگان و دانشگاهیان این مفاهیم ناب را با طرح و پردازش به گفتمان عملیاتی و زبان ساده در بیاورند.

امام‌جمعه اراک اضافه کرد: سخنرانی‌های این عالم مجاهد در دوران خفقان شاهنشاهی بیانگر شهامت و جسارت وی بود و جایگاه این اندیشمند وارسته در رشد علمی و فکری و نزدیکی حوزه و دانشگاه بر کسی پوشیده نیست.

یادآور می‌شود؛ درپایان جلسه از استادان نمونه فرهنگی واحد با اهدای لوح و هدیه تقدیر شد. همچنین، بیش از ۱۲۰ هزار دانشجو در ۶۷ دانشگاه در نقاط مختلف استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.