آغاز همایش هنرهای نمایشی و آیینی علوی در اراک

همایش بزرگ هنرهای نمایشی و آیینی علوی استان مرکزی از روز گذشته در اراک آغاز به کار کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سینا دلشادی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عصر روز شنبه ۲۶ فروردین در آیین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: یکی از اولویت های راهبردی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری، پرداختن به موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی است. موضوعی که امروز یکی از مهم‌ترین چالش های اجتماعی و فرهنگی استان محسوب می‌شود؛ چراکه متاسفانه شیوه‌های رفتاری و گفتاری زندگی ما با هجمه‌های مختلفی از سوی دشمن مواجه شده و بر ما واجب است تا فرهنگ، اصالت و تاریخ خودمان را حفظ کنیم.

وی افزود: در حوزه سبک ایرانی و اسلامی به این نتیجه رسیدیم که باید یک برش هنری به این حوزه بزنیم و این برش هنری اینگونه معنا می‌شود که هنرهای بومی، آیینی و سنتی را احیا کرده و زنده نگه داریم و نگذاریم هنرهای ما به موزه برود و از میدان حذف شود.

دلشادی با تاکید بر اینکه باید روح هنر انقلابی و اسلامی را در جامعه زنده کنیم، تصریح کرد: هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی علاوه بر ارزش‌هایی که دارند، یک سبک زندگی به مخاطب معرفی می‌کنند و اجازه نمی‌دهند گسل نسلی ایجاد شود. همه این‌ هنرها درس زندگی است و ما بایستی با زبان هنر به هنرهایی آیینی و سنتی بپردازیم و آن‌ را به نسل جوان عرضه کنیم.

به گزارش ایسنا، دومین همایش بزرگ هنرهای نمایشی و آیینی علوی استان مرکزی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تا ۳۱ فروردین ماه در فرهنگسرای آیینه شهر اراک برگزار می‌شود. در این شش روز از ساعت ۱۷ تا پاسی از شب نمایش‌های آیینی و سنتی مختلفی با محوریت امام علی(ع) با شرکت ۱۴ گروه نمایشی از نقاط مختلف استان مرکزی برگزار خواهد شد. همچنین در خلال این همایش، نمایشگاهی مرتبط با آن و میزگردهایی با پیشکسوتان در فضایی سنتی برگزار خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.