خطبه های نماز جمعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازفارس اراک، آیت‌الله قربانعلی‌ دری ‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز اراک اظهار داشت: افرادی که یک روز هم به جبهه‌ها نرفتند، شهید ندادند و شهادت را مسخره می‌کنند می‌خواهند وارث خون شهدا شوند! باید همه نظارت کنند توطئه‌ها و توطئه‌گرها را بشناسند و آنان را معرفی کنند و جلوی فتنه‌ها و فتنه‌گرها را بگیرند.

امام جمعه اراک گفت: در آستانه انتخابات دستگاه‌های امنیتی و همه مردم باید مراقبت کنند تا لانه‌های فتنه و فساد شکل نگیرد.

وی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی را بسیار با اهمیت دانست و تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی میدان بزرگی از امتحان را در پیش داریم، باید آماده باشیم هم برای انتخابات ریاست جمهوری و هم برای انتخابات شوراهای اسلامی و بار دیگر به دنیا ثابت کنیم که این ملت بزرگ ایران در این روز با شکوه در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شود و به دنیا نشان می‌دهد که هیچ توطئه و فتنه‌ای نمی‌تواند این ملت را از مسیر اصلی خود منحرف کند.

امام جمعه اراک بیان کرد: تنها انتخابات ایران اسلامی است که با مشارکت مردم صورت می‌گیرد و سرنوشت این ملت به دست خودشان رقم می‌خورد.

دری ‌نجف‌آبادی با اشاره به انتخاب اصلح و توانمند از سوی مردم برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی تاکید کرد: شخصیت رئیس جمهور باید یک شخصیت بسیار مناسب، امتحان داده، سختی‌کشیده، تجربه آموخته، متعهد، پاک، امین و شایسته، وفادار به امام و رهبری و شهدا و خدمتگذار واقعی ملت باشد و به دنبال باند و جناح نرود.

وی ادامه داد: شوراها نیز به همین نسبت باید باشند هر خواهر یا برادری که به شورا می‌آید باید درد مردم را داشته باشد نه درد خودشان را، برای خدمت به مردم گام بردارد و رضای خدا را در نظر بگیرد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه شرایط ما شرایط بسیار مهم، حساس و بحرانی است و کوچکترین غفلتی باعث می‌شود که دشمنان سوء استفاده کنند، افزود: همه باید به عزت و عظمت کشور، مکتب اهل بیت(ع)، آزادی قدس شریف، سرنوشت شیعه در منطقه و جهان و وحدت دنیای اسلام بیاندیشند و به مبارزه با استکبار و صهیونیست فکر کنند و خطرات را با همه وجود احساس کرده برای آن چاره‌اندیشی کنند.

دری ‌نجف‌آبادی گفت: برای کارهای اقتصادی هم باید کارهای بزرگی انجام داد، کشور ایران ظرفیت‌های بسیاری دارد می‌توان اشتغال و بیکاری را حل کرد، تولید، کشاورزی، صنعت، حمل و نقل را سامان بخشید و گرانی را حل کرد، این کار همت بلند می‌خواهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ۱+۵ در آلماتی ۲ به دنبال تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی رفت.

امام جمعه اراک تاکید کرد: باید به ۱+۵ اعلام کرد که اگر شما حقوق ملت بزرگوار ما را به رسمیت بشناسید این مذاکرات به نتیجه می‌رسد و اگر بخواهید به عنوان مذاکره و لجبازی حقوق ملت ما را زیر پا بگذارید هیچ شخصیتی مجاز نخواهد بود حقوق ملت ایران معامله کند.

دری ‌نجف‌آبادی بیان کرد: انرژی هسته‌ای از حقوق مسلم و بومی شده در جمهوری اسلامی ایران است و ما هنر ساختن سانترفیوژ را داریم.

وی افزود: اوباما و ایادیش این خیال خام را فراموش کنند که می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای با فشار، توطئه و تهدید محروم کنند.

امام جمعه اراک هفته معلم و سالروز شهادت استاد بزرگ مرتضی مطهری را به همه معلمان تبریک گفت و برای همه کسانی که نقش معلمی را ایفا می‌کنند چه پدران و مادران، چه معلمان، مشاوران و اساتید آرزوی توفیق کرد.

دری ‌نجف‌آبادی گفت: آفرین بر معلمانی که انگیزه دینی دارند، نقش تعلیم و تربیت و نقش پیامبران را در جامعه ایفا می‌کنند، آفرین بر اساتیدی که درس زندگی و عزت و شرف به دانش‌آموزان می‌آموزند و وای به حال آنان که از بیت‌المال جمهوری اسلامی تغذیه می‌کنند اما دل در گرو عشق شهدا ندارند.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه ما سنگین است باید هوشیار باشیم مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اجازه ندهند بعضی از عناصر عقده‌ای و شکست خورده، عقده گشایی کنند گر چه کم هستند ولی باید مراقب و هوشیار باشیم.

خطیب جمعه اراک روز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن که با هم مصادف است را به وجود نورانی امام عصر(عج) رهبر معظم انقلاب و بانوان گرامی تبریک و تهنیت گفت و همچنین روز ولادت با سعادت امام راحل که مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) است و منشا این همه خیر و برکات و تحولات بنیادین در کشور شده را به ملت بزرگ ایران و بیت شریف امام تبریک گفت.

اشاره به روز زمین و هوای پاک و گرامیداشت یاد فقیه عالیقدر آیت‌الله غلامرضا رضوانی عضو شورای نگهبان از دیگر محورهای سخنرانی خطیب جمعه اراک بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.