وعده ایجاد ۲۰ هزار فرصت شغلی در استان مرکزی

به‌گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، شکرالله حسن‌بیگی پیش‌از ظهر امروز در کارگروه امور اقتصادی استان مرکزی، با اشاره به لزوم توجه به بحث اشتغال و اقتصاد در استان اظهار داشت: بایستی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرائی استان به سمتی پیش روند که بتوانیم وضعیت اشتغال و اقتصاد استان را بهبود بخشیم، دولت توسعه اشتغال و حمایت از سرمایه‌گذاری را در قالب شاخص خروج از رکود دنبال می‌کند که تنها با رونق اشتغال میسر می‌شود.

وی افزود: اشتغال پایدار در روستاها نیز باید مورد توجه قرار گیرد و طرح‌های ارائه شده در این زمینه از سوی روستائیان بررسی و اعتبارات لازم به آن‌ها اختصاص یابد.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها که با رویکرد توانمندسازی همراه با آموزش در دستور کار امور روستائی قرار گرفته باید مورد بررسی قرار گیرد و نقطه نظرات به وزارت کشور منتقل شود تا با اعمال نظرات صحیح و مفید به سمتی گام برداریم که زمینه اشتغال پایدار را برای روستائیان ایجاد کنیم.

حسن‌بیگی با اشاره به شناسایی ظرفیت روستاها برای در توسعه اشتغال پایدار گفت: برای توسعه اشتغال روستائی بهترین راهکار در دستور کار قرار گرفتن سند اشتغال روستائی است که خوشبختانه مدیران بانک‌های عامل ‌آمادگی لازم برای ایجاد زمینه‌های اشتغال و حمایت از طرح‌های تولیدی ‌اعلام کرده‌اند.

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: برای رفع دغدغه اشتغال باید واحدهای تولیدی در استان بیش از پیش فعال شوند چرا که برای ایجاد اشتغال در استان زیرساخت‌های لازم وجود داشته و این مهم می‌طلبد تا واحدهای صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل فعال شوند.

حسن‌بیگی با اشاره به فعال کردن واحدهای تولیدی غیرفعال برای ایجاد فرصت‌های شغلی گفت: بیشتر واحدهای صنعتی در استان بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که با فعال کردن و بهره‌وری از این واحدها می‌توان ۲۰ هزار فرصت شغلی فراهم ساخت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.