دری نجف‌آبادی: سلامت نظام اداری و کارگری از هدررفت منابع جلوگیری می کند

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی- آیت‌الله قربانعلی دری‌ نجف‌آبادی امروز در دیدار با نمایندگان کارگران در شوراهای اسلامی کار و جمعی از کارگران نمونه، گروه‌های کار نمونه و مدیران واحدهای کار، گفت: استان مرکزی استانی است که بخش کارگری با بیش از سه‌ هزار واحد صنعتی، هزاران واحد کشاورزی، دامداری، واحدهای قالیبافی و ساختمانی سهم بالایی را در آن به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه غرب از کارگران به عنوان ابزاری در جهت منافع سیاسی خود و دستیابی به اهداف قدرت‌طلبانه، جاه‌طلبانه و تکبرآمیز استفاده می‌کند، افزود: در جامعه اسلامی ایران، مسئولین نظام همواره خدمت به مردم را در صدر امور قرار داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برخورد با انسان‌ها در نظام‌های دنیوی، برخوردی ابزاری و از نوع بهره‌کشی و سوءاستفاده است اما، برخورد نظام اسلامی بر مبنای وظیفه و تکلیف و براساس دین است.

دری‌نجف‌آبادی در ادامه افزود: جامعه اسلامی به دنبال خدمت صادقانه و خالصانه به همه اقشار مردم است.

وی تصریح کرد: نباید اجازه داد افرادی میدان‌دار اداره حکومت شوند که اهداف عالی را به اهداف شیطانی تبدیل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه با تأکید بر سلامت نظام اداری و کارگری، اظهار کرد: سلامت نظام اداری، کارگری، مدیریت بانک‌ها و… بدان ‌معنی است که سیستم در عمل پاک و پاکیزه باشد. در این سیستم سالم و دقیق از هدررفت منابع جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه هر نهادی باید در جای خودش بهره‌مند و بهره‌ور باشد، اظهار کرد: در کارخانه‌ها و مراکز صنعتی نیز، همه افراد با مسئولیت‌های مختلف باید در جایگاه خودشان از سلامت لازم برخوردار باشند.

دری نجف‌آبادی با تأکید بر اینکه یکی از مسائل مهم جامعه کارگری، سلامت محیط کارگری است، گفت: امکانات و تجهیزات کامل و سالم و ایمن باید در اختیار کارگران قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه همچنین با تأکید بر اینکه سلامت از نظر حفظ بیت‌المال باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، تصریح کرد: بازخورد خطاهای فردی به همه مردم بازمی‌گردد و باید در حفظ اموال عمومی نهایت دقت را به عمل آورد.

وی اظهار کرد: همسو عمل کردن ۳۰۰ هزار کارگر در استان مرکزی باعث توسعه و پیشرفت این استان خواهد شد.

دری نجف‌آبادی همچنین به صرفه‌جویی در مصرف انرژی بویژه مصرف آب تأکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بارندگی گزارش شده است.

وی تصریح کرد: کارگران باید به مسائل مربوط به اتلاف انرژی بیشتر توجه کنند چراکه صرفه‌جویی در استفاده از منابع باعث تولید کالا با هزینه کمتر و بهره‌وری بالاتر می‌شود که در راستای اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرد و موجب خوداتکایی و حضور فعال در جامعه جهانی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید هزینه‌های تولید را به کمک هم و با ارائه راهکارهای اصولی به حداقل رساند تا قدرت صادرات افزایش یافته و سرمایه ملی حفظ شود.

دری نجف‌آبادی در رابطه با بیمه کارگران اظهار کرد: بیمه کارگران باید مورد توجه جدی قرار گیرد و امکانات درمانی و غیردرمانی در اختیار آنها قرار گیرد.

از پنجم اردیبهشت‌ماه الی ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.