معاون دادستان : از شهرداری اراک برای تخریب محل تقدیر می‌کنیم‌

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدرضا رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: فروردین ماه امسال شهرداری در حرکتی اقدام به تخریب حجره‌های اطراف مقبره آقا‌نور و آقا‌سلطان که به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود، کرد که این اقدام بر اساس بند ۱۴ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها از وظایف شهرداری به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: بر اساس تبصره ذیل بند ۱۴ و ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، شهرداری موظف است نسبت به بهسازی، دیوارکشی و در برخی موارد تخریب اماکن در حال ریزش، خطرآفرین برای جان و مال مردم و اماکنی که به مامن تجمع معتادان و فساد و فحشا تبدیل شده اقدام کند و از آنجا که حجره‌های مقبره آقا نور به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده بود، چنانچه شهرداری این اقدام را انجام نمی‌داد باید مورد بازخواست قرار می‌گرفت.

*دادستانی اقدام قانونی شهرداری را قابل تقدیر و با جدیت از آن حمایت می‌کند

معاون دادستان اراک با تاکید بر اینکه اقدام شهرداری در زمینه تخریب این حجره‌ها کاملا قانونی و حسب وظیفه قانونی بوده است، بیان داشت: دادستانی این اقدام قانونی شهرداری را قابل تقدیر دانسته و با جدیت از آن حمایت می‌کند.

رحمتی گفت: با توجه به اینکه این مقبره در مرکز شهر قرار گرفته و تجمع معتادان تزریقی چهره ناخوشایندی را به شهر بخشیده و امنیت خانواده‌ها را به خطر انداخته بود، اگر تخریب و بهسازی صورت نمی‌گرفت شهرداری و شورای شهر و دیگر ارگان‌های ذی‌ربط باید پاسخگو بوده و پاسخ می‌دادند که چرا تاکنون این مکان ساماندهی نشده است.

وی با بیان اینکه تخریب و ساماندهی این منطقه از چهار سال گذشته در دستور کار قرار گرفته بود، ادامه داد: میراث فرهنگی و تمام ارگان‌هایی که امروز مدعی بوده و مخالف این تخریب بوده‌اند، باید پاسخگو باشند که چرا تاکنون نسبت به ساماندهی آن اقدامی انجام نداده‌اند.

*کلانتری محل بارها جسد معتادان تزریقی را در داخل این حجره‌ها کشف کرده است

معاون دادستان اراک اظهار داشت: بر اساس مستندات موجود کلانتری محل بارها و بارها جسد معتادان تزریقی را در داخل این حجره‌ها شناسایی و کشف کرده است، متاسفانه در این مکان علاوه بر تجمع معتادان تزریقی فساد و فحشا صورت می‌گرفته و ساکنان اطراف احساس امنیت نداشته‌‌اند.

*احترام قبور و مقبره آقا نور‌الدین در این نیست که این مکان به محل فساد و فحشا و تجمع معتادان تبدیل شود

رحمتی خاطر نشان کرد: سال‌ها این مقبره و حجره‌های اطراف آن بلاتکلیف رها شده و هیچ سامانی نگرفته بود، نه میراث فرهنگی و نه هیچ ارگان دیگری طرحی را برای ساماندهی آن اجرایی نکرده بودند، احترام خانواده شهدا، قبور مؤمنین و مقبره آقا نور و آقا سلطان در این نیست که این مکان به محل فساد و فحشا و تجمع معتادان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی استان باید زودتر از اینها به فکر ساماندهی این حجره‌ها می‌افتاد، ادامه داد: بر اساس طرح شهرداری قرار نیست قبرستان تخریب شود، بلکه بهسازی و سنگ فرش آن در دستور کار قرار گرفته که می‌طلبد مردم و مسئولان به جای انتقاد از شهرداری به حمایت از شهردار و شورای شهر آمده و آنان را در بهسازی و آبادانی و عمران شهر یاری دهند.

معاون دادستان اراک با اشاره به تخریب این حجره‌ها به وسیله لودر و انتقادهای به وجود آمده در این رابطه اظهار داشت: متاسفانه دیوار حجره‌ها اکثرا شکسته و در حال ریزش بودند و از آنجا که تخریب این نوع دیوارها ممکن است خطر جانی برای کارگران به همراه داشته باشد، تخریب به وسیله لودر انجام شده است.

رحمتی زمان انتخاب شده برای تخریب حجره‌ها را نیز بهترین زمان عنوان کرد و بیان داشت: ‌خراب کردن حجره‌ها آوارریزی بسیاری را به همراه داشت و با توجه به اینکه این آوار باید از شهر خارج می‌شد و از سویی ورود کامیون‌ها به داخل شهر ممنوع است، زمانی برای تخریب حجره‌ها در نظر گرفته شد که شهر خلوت بوده و رفت و آمد کامیون‌ها مشکلی برای ترافیک شهر به وجود نمی‌آورد.

 وی با تاکید بر اینکه ساماندهی این حجره‌ها از چهار سال گذشته در دستور کار بوده و در این مدت شهرداری بارها و بارها اخطاریه‌های لازم را به صاحبان قبور ارسال و از طرق پلاکارد اطلاع‌رسانی کرده است، گفت: دادستانی این اقدام شهرداری را کاملا مورد حمایت قرار داده و از کسانی که مدعی ضرر و زیان شده‌اند، درخواست دارد برای مطالبه ضرر و زیان خود مراجعه کنند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.