درخواست برای تعیین سهم واقعی اراک از عوارض آلایندگی

به گزارش مرکزیدیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک کیومرث محمودی شامگاه دوشنبه در صحن علنی شورای شهر اراک که با حضور فرماندار اراک برگزار شد با بیان اینکه سهم اراک از عوارض آلایندگی از سالیان گذشته بر مبنای کار غیر عملی توزیع می‌شود، گفت: بر اساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه شهید بهشتی انتظار می‌رود که سهم اراک از عوارض آلایندگی بر مبنای کار علمی و کار تحقیقاتی و بر اساس آنچه که در ماده ۱۲۳ قانون توسعه پنجم کشور تصویب شده تعیین و توزیع شود.

وی توسعه شهر اراک به گونه‌ای که در شأن مردم باشد را در گرو همدلی و تعامل مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: در سال جاری سیاست‌های کلان و تدابیر ویژه‌ای برای شهر در نظر گرفته شده و در اقدامی نادر شورای شهر اراک بودجه‌ای تبصره‌ای را تصویب کرده است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک یکی از مسایل مهم در کاهش آلودگی هوای اراک را حفظ باغات و فضای سبز سنجان و کرهرود به عنوان ریه‌های تنفسی شهر عنوان کرد و افزود: این منطقه با مشکل تامین آب مواجه است و جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی تامین آب این منطقه خود را کنار کشیده و به این مهم توجه ندارد.

محمودی ایجاد ۳۰۰ هکتار فضای سبز بدون تنها یک ریال کمک دولتی را مهم‌ترین اقدام شهرداری و شورای دور چهارم عنوان کرد و ادامه داد: با ایجاد این میزان فضای سبز در سال گذشته نیم متر مربع به سرانه فضای سبز شهر افزوده شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد منازل مسکونی کوی فوتبال فاقد استحکام و در معرض خطر هستند خواستار پیگیری و ارائه راهکارهای موجود جهت رفع مشکل این شهروندان به صورت مقطعی شد.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اراک افزود: ساکنین این منطقه به دلیل عدم آگاهی از مفاد مواد ۱۴۷ و ۱۴۸ اصلاحی قانون ثبت اسناد و املاک، در مهلت قانونی برای اخذ سند خانه‌های خود اقدام نکرده‌اند که اکنون با توجه به خلأ قانونی در این زمینه می‌توان بر اساس بند یک مصوبه شورای عالی اداری کشور مصوب سال ۷۰ اجازه احیا و بازسازی بناهای احداث و تصرف شده را در قالب تعهد به ساکنین بدهیم.

محمودی در ادامه از فرماندار خواست تا اقدامات لازم جهت حضور نماینده شورای شهر در جلسات شورای ترافیک را مهیا کند.

وی جزیره‌ای بودن استان را از بزرگ‌ترین مشکلات استان ذکر کرد و بیان داشت: استان مرکزی دارای پتانسیل خوبی است، اما متأسفانه هیچ‌گاه بزرگی در استان نبوده که پتانسیل‌ها را جمع و بهترین بهره را بگیرد که سال همدلی و همزبانی فرصتی مناسب برای تعامل مسئولان و  مردم و اتمام این عملکرد جزیره‌ای است.

گفتنی است در این نشست کمیسیون ویژه نظارت بر اجرای مصوبات شورای شهر تشکیل شد و اسماعیل تاج‌آباد از کمیسیون خدمات شهری، رضا قریشی از کمیسیون برنامه و بودجه، مجید کلوانی از کمیسیون عمران، اشرف بهادری از کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، مسعود آبایی و عباس آجرلو از هیئت‌ رئیسه به عنوان اعضای کمیسیون نظارت بر مصوبات شورای اسلامی کلان‌شهر اراک انتخاب شدند و ریاست این کمیسیون نیز با اکثریت آرا بر عهده مسعود آبایی نایب رئیس شورا قرار گرفت.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.