اتمام اسکلت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک تا پایان آبان‌ماه امسال

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، حسن طاهراحمدی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: برای احداث بیمارستان ولیعصر(عج) شهر اراک از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار معاونت راهبردی ۲۰ میلیارد تومان محقق شده که به انضمام ۱۸ میلیارد تومان اولیه کار احداث اسکلت این بیمارستان تا پایان برج هشت سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اگر کار اتمام اسکلت این بیمارستان با این هزینه‌ها انجام نشد، از محل فروش خوابگاه دانشجویی حضرت معصومه(س) باقی هزینه‌ها تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به محقق شدن ۵۰۰ میلیون تومان از ۲۰ میلیارد تومانی که مقرر بود از محل فروش اوراق وقفی برای احداث فاز دوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، تامین شود، اظهار داشت: به نظر کار فروش اوراق وقفی برای احداث فاز دوم این بیمارستان بعید به نظر می‌رسد، ولی همچنان با این وجود کار ساخت و ساز این مرکز نیز ادامه دارد.

طاهراحمدی ادامه داد: در سایر بیمارستان‌های استان مرکزی هم کار ساخت و ساز ادامه دارد و این در حالی است که در دو بیمارستان ولیعصر(عج) و امیرالمؤمنین(ع) اراک دو دستگاه سی‌تی‌اسکن با کمک خیرین خریداری، نصب و راه‌اندازی شده است.

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور و به دنبال آن در استان مرکزی را یکی از کارهای خوب دانست و بیان کرد: با اجرای این طرح دانشگاه علوم پزشکی اراک که یکی از بدهکارترین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بود، بیشتر بدهی‌هایش را پرداخت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در بیمارستان ولیعصر(عج) در ایام نوروز یک هزار عمل جراحی انجام شد و دو هزار نفر به صورت سرپایی به این مرکز مراجعه کردند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌ها در بخش فرهنگی است.

اسماعیل مشیری افزود: برگزاری کلاس‌های نهج البلاغه، برگزاری مراسم‌ به مناسبت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی و برگزاری طرح هسته‌های مباحث استاد مطهری با محوریت کتاب‌های شهید مطهری از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در این دانشگاه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته نزدیک به ۵۰ کارگاه تخصصی برای کارکنان این دانشگاه برگزار شده است، بیان کرد: استقرار یک روحانی برای ارائه مشاوره و تشریح مسائل فقهی در ۱۳ بیمارستان استان، برگزاری ۲۹۰ کارگاه با ۱۷ موضوع جذاب و به روز جامعه نظیر فرزند‌آوری و مدیریت فرهنگی برای کل نیروهای انسانی این دانشگاه نیز از جمله برنامه‌های فرهنگی آینده این دانشگاه به شمار می‌رود.

مشیری یادآور شد: برگزاری ۷۰ اردوی سیاحتی، فرهنگی و مذهبی در طول سال برای دانشجویان از دیگر برنامه‌های فرهنگی در دست اقدام این دانشگاه برای سال آینده است.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.