بازدید بیش از ۳ هزار زائر اراکی از مناطق عملیاتی در ایام نوروز

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از بازدید بیش از ۳ هزار زائر اراکی از مناطق عملیاتی در ایام نوروز خبر داد و افزود: اولین کاروان اردوی راهیان نور نوروزی ۲۳ اسفند به منطق عملیاتی جنوب اعزام شدند، که این گروه شامل ۴۰۰ نفر از آقایان در اقشار مختلف مردم سطح شهر بودند.
وی بابیان این مطلب که اردوی راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش ارزنده‌ای را ایفا می‌کند، اضافه کرد: اعزام نوجوانان و جوانان اعزامی به این مناطق در تقویت زیرساخت‌های دین‌باوری آنان تأثیرگذار خواهد بود.
رضایی در ادامه اردوی راهیان نور را پلی بین نوجوانان حال حاضر با جوانان دوران دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: بازدید جوانان از مناطق عملیاتی بدون شک در تغییر نگرش آنان به موضوع شهید و شهادت اثرگذار است؛ چراکه دشمن از هر ترفندی برای جدایی و تخریب این شناخت استفاده می‌کند.
وی از اعزام دومین گروه راهیان نور ایام نوروزی ویژه بانوان نیز خبرداد و گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از بانوان صبح روز دوشنبه، سوم فروردین از پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج شهرستان اراک به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.
رضایی ادامه داد: زائران از مناطقی همچون دهلاویه، اروند کنار، شلمچه، هویزه، محل عملیات‌های فتح المبین و والفجر ۸ بازدید می‌کنند.
وی در ادامه سخنان خویش به اعزام گروه‌های خانوادگی نیز از پنج‌شنبه، ۶ فروردین اشاره کرد و گفت: از این زمان به بعد خانواده‌ها می‌توانند با خودروی شخصی به این مناطق رهسپار شده و از مناطق عملیاتی بازدید کنند.
رضایی اعلام کرد: طبق تقاضای زائران در سال‌های گذشته برآورد می‌شود بیش از ۳ هزار نفر از شهرستان اراک در این ایام در قالب اردوی راهیان نورتحت نظر سپاه و بسیج یا به صورت آزاد از این سرزمین معنوی بازدید کنند.
فرمانده سپاه نایحه اراک در پایان، ضمن اشاره به اینکه اهم مؤلفه‌های انقلاب در اردوی‌های راهیان نور و حضور نوجوانان در مناطق عملیاتی جنوب تعریف می‌شود، افزود: جوانان با بازدید این مناطق با رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران بیشتر آشنا شده و عطر خوش این اماکن و مناطق را استشمام کرده و منشأ تحولی بزرگ در زندگی آینده آنان می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.