گزارشی از نشست مطبوعاتی فرماندهی انتظامی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار عزیزاله ملکی ظهر دیروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی استان مرکزی که در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان مرکزی برگزار شد بااشاره به انتظارات از رسانه ها در استان اظهار داشت: انتظار از رسانه‌ها انعکاس دقیق و جامعی از عملکرد فرزندان غیور ملت در حوزه انتظامی است که به صورت شبانه روزی برای ایجاد نظم، امنیت و آرامش عمومی در کشور تلاش و مجاهدت می‌کنند.

وی افزود: آنچه امروز در این جشنواره بیان می‌شود درد دل و دغدغه‌هایی است که به عنوان فرمانده انتظامی استان داشته و دارم چراکه بامجاهدت ها و ایثار تلاش گران حوزه انتظامی در کنار سایر قوای مسلح و خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق شده‌ایم جایگاه استان را در بین سایر استان‌ها در ابعاد مختلف امنیتی و انتظامی افزایش دهیم.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: همین ایام گذشته بود که یکی از همکاران خوب ما در نیروی انتظامی استان و در مقابله با قاچاقچیان و سوداگران زیر خودروی پژو این سوداگران کشیده شد و حتی همکار دیگری با برخورد با موتور سنگین یکی از آنها به شدت مجروح شد و همه این جان برکفی ها کنار یکدیگر قرار گرفت تا امروز امنیت و آرامش جامعه و اقتدار ملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارمغان ارزنده و بزرگ این مجاهدت ها باشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به عملکرد این نیرو در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در استان مرکزی سیستم مانیتورینگ وجود ندارد اما موفق شدیم با تلاش و مجاهدت کارکنان راهور و پلیس راه تلفات جاده‌ای را به شدت کاهش دهیم بطوری که در سال ۹۱ دارای رتبه سی و یکم در بحث تلفات و کشته‌های جاده‌ای و حوادث رانندگی بودیم و امروز با افتخار رتبه نخست را در کاهش تلفات و سوانح رانندگی در کشور کسب کرده‌ایم و این افتخار بزرگی برای این نیرو در استان است.

سردار ملکی تصریح کرد: نجات جان مردم ایران اسلامی و هم استانی‌ها و جلوگیری از سوانحی که برای آنها به وقوع می‌پیوندد مهمترین برنامه و رسالت ماست چراکه نیروی انتظامی حافظ امنیت، جان و مال مردم بوده و به این وظیفه خطیر و سنگین همواره مفتخر است.

 

رسانه‌ها در حوزه دستاوردهای انتظامی پویاتر باشند

فرمانده انتظامی استان مرکزی برضرورت افزایش فعالیت رسانه‌ها در پوشش اخبار مرتبط با حوزه دستاوردهای نیروی انتظامی گفت: انتظار از رسانه‌های استان مرکزی این است که در پوشش اخبار مرتبط با اقدامات، موفقیت‌ها و وطایف نیروی انتظامی پویاتر باشند چراکه همین حمایت‌ها و کارهای رسانه ای در استان زمینه تلاش بیشتر و دلگرمی قوای انتظامی است.

وی افزود: وقتی در استانی مانند البرز کشف و ضبط ۱۱۵کیلوگرم هروئین با جزئیات رسانه ای شد، انتظار براین بود که در استان مرکزی که کریدور و شاهراه ارتباطی قرار گرفته و در عملیاتی موفق ۳تن مواد مخدر کشف و ضبط شد، بهتر و درخورتر مورد توجه قرار گیرد و ابعاد تلاش نیروی انتظامی استان بهتر به نمایش گذاشته شود.

سردار ملکی تصریح کرد: رسانه ها جهت دهنده افکار عمومی در جامعه هستند و می توانند با فرهنگ سازی لازم و اطلاع رسانی مناسب مردم و افکار عمومی را در جریان تلاش و فعالیت های این بخش که با نظم و امنیت جامعه ارتباط دارد آشنا کند.

وی خاطرنشان کرد: در استان مرکزی با تلاش و برنامه ریزی به سمتی حرکت کرده ایم که آمار کشفیات مواد مخدر در استان بصورت سالانه افزایش یابد و این در حالیست که با تلاش همکاران و مجاهدت کارکنان نیروی انتظامی موفق شدیم آمار کشفیات مواد مخدر را درحالیکه سالانه ۸۰۰کیلو بود به ۶تن و ۱۰۰کیلوگرم برسانیم و این موفقیت بزرگی برای این نیرو است.

سردار ملکی بااشاره به فعالیت های نیروی انتظامی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا گفت: با این تلاش ها موفق شدیم به جایگاهی برسیم که ظرف یک هفته ۱۰میلیارد کالای قاچاق در استان را کشف و ضبط می کنیم و همه این دستاوردها و پیشرفت ها نیازمند همراهی رسانه ها در حوزه فرهنگسازی و اطلاع رسانی است.

رسانه‌ها ابزاری مهم در پیشگیری از جرایم در جامعه هستند

فرمانده انتظامی استان مرکزی برنقش مهم رسانه ها در جامعه تاکید کرد و گفت: رسانه یکی از ابزارهای مهم پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها در اجتماع است که در هویت اجتماعی افراد نقش سازنده‌ای را ایفا می‌کند.

وی افزود: با نشست های علمی و خبری با اصحاب رسانه قطعا مشکلات کاهش و امنیت جامعه ارتقاء می‌یابد چراکه رسانه ها در ایجاد احساس امنیت در جامعه بسیار تاثیرگذار بوده به‌طوریکه در نهادینه کردن امنیت پایدار در جامعه بسیار موثر هستند.

سردار ملکی تصریح کرد: در این زمان نقش رسانه ها پررنگ تر و عمیق تر از قبل به چشم می خورد و اصحاب رسانه نقش مهمی در امنیت جامعه ایفا می کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اگر تلاش های شبانه روزی ماموران مجموعه نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت و نظم در جامعه از سوی رسانه‌ها مخابره نشود تلاش ها کامل نشده است و حداقل دستاورد انتشار اخبار صحیح از سوی رسانه ها ایجاد احساس امنیت در جامعه است.

سردار ملکی با بیان اینکه خوشبختانه پلیس با کمک رسانه‌ها به توفیقات خوبی در حوزه های مختلف دست یافته است، تصریح کرد: در موضوعات امنیتی ایجاد احساس امنیت از امنیت اهمیت بیشتری دارد و ایجاد آرامش روحی و روانی و استمرار این احساس از سوی رسانه‌ها در جامعه صورت می‌گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.