معرفی برگزیدگان جشنواره رسانه، نظم و امنیت فرماندهی انتظامی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، فرمانده انتظامی استان مرکزی ظهر دیروز در این مراسم با تاکید بر قدرتمند بودن ابزار رسانه گفت: در جهان امروز رسانه‌ها حرف اول را می‌زنند و افرادی که رسانه‌ها را در اختیار دارند، قدرت بلامنازع در جهان محسوب می‌شوند.

سردار عزیزالله ملکی با اشاره به اهمیت اطلاع‌‌رسانی و افزایش سرعت انتشار مطالب با استفاده از فضای مجازی، بر ضرورت افزایش اطلاع‌رسانی برای جلوگیری از انتشار سریع اخبار ناصحیح در رسانه‌های مجازی تاکید کرد.

وی افزود: امروزه در بحث روانسازی و تسریع در روند اطلاع‌رسانی و آگاهی اقدامات و حرکات خوبی انجام شده است، اما با توجه به سرعت فضای مجازی کافی نیست.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه رسانه‌های محلی با اختصاص ستون یا بخشی از رسانه خود برای درج مطالب آموزشی می‌توانند نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی ایفا کنند، تصریح کرد: آگاهی‌رسانی در حوزه رسانه‌های محلی آن گونه که مورد توقع بوده، تحقق نیافته است.

ملکی با بیان اینکه عدم آگاهی مردم زمینه بسیاری از مشکلات است، گفت: رسانه‌ها می‌توانند در بحث آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی کمک خوبی باشند.

وی اظهار کرد: در صورت اختصاص ستونی برای درج مطالب آموزشی و آگاهی رساندن و پیشگیری از جرایم در رسانه‌های محلی، این ابزار می‌تواند اثرات مثبت‌تری نسبت به حضور فیزیکی و فعالیت فیزیکی پلیس داشته باشد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی کاهش تعداد تلفات ناشی از تصادفات و کسب رتبه‌های اول و دوم در بسیاری از شاخص‌ها را از دستاوردهای نیروی انتظامی استان در سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: دستاوردها و تلاش‌های انجام شده توسط این نیرو با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و امکانات و با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها به دست آمده است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: به منظور برگزاری این جشنواره فراخوان آثار منتشر شده در رسانه‌های محلی استان از دی‌ماه ۹۲ تا دی‌ماه ۹۳ صورت گرفته و ۳۶۸ اثر در مجموع سه بخش خبر، گزارش و مصاحبه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

سید‌احمد خسروی افزود: از مجموع آثار رسیده ۱۵ اثر به مرحله داوری و در نهایت ۹ اثر برگزیده در سه بخش مشخص شدند.

وی خاطر نشان کرد: آثار برگزیده به جشنواره ملی رسانه، نظم و امنیت کشوری که در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، معرفی خواهد شد.

رئیس کمیته داوران این جشنواره نیز با قرائت بیانیه هیئت داوران این جشنواره تاکید کرد: آثار برگزیده بر اساس رعایت اصول روزنامه‌نگاری، تولیدی بودن آثار و مورد توجه قرار دادن و ارائه راهکار در راستای سازندگی جامعه انتخاب شده‌ است.

رضوی افزود: در انتخاب آثار برگزیده برای رعایت عدالت، هیئت داوران از روش مقایسه‌ای آثار بهره گرفته‌اند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.