پایان جمع‌آوری مستندات شهدای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت‌الاسلام “حسن هنرمند”، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- افزود: کار جمع‌آوری آثار و مستندات شهدای عزیز استان از ۱۰ سال پیش آغاز شده بود و جمع‌آوری آثار فیزیکی شهدای عزیز شامل وصیت‌نامه‌ها، دست نوشته‌ها، عکس، لوازم شخصی مانند تسبیح، انگشتر و … به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: کار جدیدی که هم‌اکنون آغاز شده، جمع‌آوری آثار دیداری و شنیداری شهدای عزیز است که از جمله آنها می‌توان به مستنداتی که خانواده‌های معظم شهدا در دست دارند اشاره کرد.

وی از خانواده‌ها‌ی معظم شهدا خواست که اگر آثار و مستنداتی از شهدای خود در اختیار دارند برای تکمیل این گنجینه در اختیار بنیاد شهید استان قرار دهند.

حجت‌الاسلام هنرمند همچنین از جمع‌آوری آثار شفاهی جانبازان و شهدا نیز خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۵۰ خانواده شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد در این طرح با ما همکاری کردند.

وی در ادامه، با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید در ۲۲ اسفندماه و نامگذاری این روز به عنوان روز بزرگداشت شهدا، اظهار کرد: این تصمیم امام(ره) نشانگر نکته‌بینی ایشان جهت تکریم و احترام به مقام شهدا بوده است.

حجت‌الاسلام هنرمند با بیان اینکه جای مناسبتی با عنوان روز بزرگداشت شهدا در تقویم جمهوری اسلامی ایران خالی بود، افزود: در سال ۸۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه‌ای روز بزرگداشت مقام شامخ شهدا را نیز همزمان با سالگرد تاسیس بنیاد شهید قرار داد.

وی بیان کرد: به مناسبت بزرگداشت این روز، ستادی در استان تشکیل شد و برنامه‌های آن در ۲۶ محور با همکاری دستگاه‌های اجرایی به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه ادامه روند طرح سپاس یکی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست، اظهار کرد: دیدار از والدین شهدا و خانواده‌های جانبازان در قالب این طرح از ۲۲ بهمن آغاز و تا ۲۲ اسفند ادامه داشت و تاکنون ۷۵۲۰ سرکشی از خانواده‌های ایثارگران در سراسر استان انجام شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به آماری که جمع‌آوری شده، ۱۲درصد از شهدای میهن اسلامی در ماه اسفند به شهادت رسیده‌اند و ماه اسفند را می‌توان محرم انقلاب نامید، زیرا سرداران بزرگی مانند شهید باکری، شهید همت و شهید امیر حاج امینی در ماه اسفند به شهادت رسیده‌اند.

به گفته حجت الاسلام هنرمند، آمار شهدای استان مرکزی پنج هزار و ۲۱۷ شهید است که از این تعداد ۵۲ درصد مربوط به مرکز استان است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.