برگزاری نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک احسان مهدوی ظهر امروز در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان مرکزی اظهار داشت: با مجوز بانک مرکزی صندوق مهر امام رضا(ع) به صندوق کارآفرینی امید تغییر نام داد که امیدواریم با توسعه فعالیت‌های این صندوق بهبود فضای کسب و کار را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: بر همین اساس تلاش کرده‌ایم در پرداخت تسهیلات از پتانسیل‌های بخش خصوصی استفاده کرده، تولید داخلی را افزایش داده و فضای کسب و کار را بهبود بخشیم.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات در این صندوق در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تدابیر دولت یازدهم صورت می‌‌گیرد، تصریح کرد: تاکنون ۴۲ تفاهم‌نامه در کشور منعقد شده که از این تعداد ۱۲ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی و ۳۰ تفاهم‌نامه هم با دستگاه‌های خصوصی بوده است.

وی اظهار داشت: در سال جاری این صندوق تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال با وزارت جهاد کشاورزی منعقد کرده که سهم استان از این تفاهم‌نامه ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی با بیان اینکه مدت اعتبار این تفاهم‌نامه دو سال خواهد بود، ادامه داد: حمایت از تولید انبوه و افزایش ظرفیت اشتغال‌زایی در بخش کشاورزی و حمایت از افراد توانمند و کارآفرین واجد شرایط در ایجاد کسب و کارهای ارزش‌آفرین با رویکرد توسعه فعالیت در پشتیبانی‌ها، خوشه‌ها و زنجیره‌های تولید موضوع این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

مهدوی گفت: این تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شده است.

وی افزود: تاکنون در استان ۴۸ نفر در راستای این تفاهم‌نامه به این بانک معرفی شده‌اند که ۳۵ نفر حائز شرایط دریافت تسهیلات بوده و به چهار نفر تسهیلات مورد نظر در بخش خوداشتغالی، پشتیبانی و کارآفرینی پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه این بانک با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: مبلغ این تفاهم‌نامه در کشور ۵۰۰ میلیارد ریال به مدت دو سال است که سهم استان از این تفاهم‌نامه یک هزار و ۳۵۰ میلیون ریال است.

مهدوی خاطر نشان کرد: موضوع این تفاهم‌نامه توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک، حمایت از افراد توانمند کارآفرین، اشتغال هنرمندان، صنعتگران و فارغ التحصیلان حوزه صنایع دستی و گردشگری در ایجاد کسب و کارهای ارزش‌آفرین با رویکرد توسعه فعالیت خوشه‌ها و پشتیبان‌ها است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۵۸ نفر در این بخش به صندوق کارآفرین امید معرفی شده‌اند که ۳۸ نفر حائز شرایط دریافت تسهیلات بوده‌اند که به ۱۶ نفر از متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای نیز به مدت دو سال با صندوق اعتباری هنر منعقد شده است، تصریح کرد: این تفاهم‌نامه با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در کشور و ۵ هزار و ۶۷۵ میلیون ریال در استان در راستای توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در حوزه طراحی و آموزش مد و لباس با الگوی ایرانی اسلامی منعقد شده است.

مهدوی بیان کرد: از اوایل مهر ماه ۳۰ نفر به صندوق معرفی شده‌اند اما تاکنون برای هیچ‌کدام معرفی‌نامه صندوق اعتباری هنری تهران صادر نشده است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای نیز به مدت دو سال با شرکت ملی فرش با موضوع ساماندهی صنعت فرش و ایجاد بستر مناسب تولید بر اساس نیاز بازار و حمایت از افراد توانمند منعقد شده که اعتبار آن مشخص نشده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان مرکزی با اشاره به عملکرد صندوق در بند ۴ مصوبه ششمین جلسه کارگروه اشتغال استان اظهار داشت: سازمان بهزیستی استان ۲۵ مهد کودک را به صندوق معرفی کرده که ۲۲ مهد کودک مبلغ یک هزار و ۹۷۰ میلیون ریال و ۲۰ مهد کودک تسهیلاتی بالغ بر یک هزار و ۸۲۰ میلیون ریال دریافت کرده‌اند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.