افزایش قیمت نان بربری باید اطلاع‌رسانی می‌شد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا، بر این اساس در استان مرکزی، کارگروهی در این راستا تشکیل و تصمیم بر این شد که نانوایی‌های نان بربری از اول اسفندماه جاری در این استان آزادپز شود و این نوع نان را به قیمت تمام‌شده عرضه و آرد را نیز به قیمت تمام‌شده خریداری کنند.

براین اساس، این واحدها می‌بایست خارج از مکانیزم کنترل قیمت و در شرایط رقابتی، نان را عرضه کنند. در چنین شرایطی، وقتی نان در فضای رقابتی عرضه شود، بازار رقابت، قیمت را تعیین می‌کند. گواینکه قیمت نان بربری براین اساس، در سال جاری دو بار افزایش یافت.

حسین بختیاری فرماندار اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، ضمن اشاره به تشکیل این کارگروه در استانداری مرکزی گفت: در این کارگروه به این نتیجه رسیدند که اگر از نانوایی‌های مختلف هر گروه، ۲۰ درصد آزادپز شوند مردم دچار سردرگمی می‌شوند، بر این اساس تصمیم بر این شد تا این مصوبه در مورد یک نوع نان که استقبال کمتری نسبت به آن وجود دارد، اجرایی شود.

وی افزود: در اصل، به جای اینکه ۲۰ درصد از نانوایی‌های تولیدکننده‌ی چند نوع نان را آزادپز کنند تشخیص داده شد که واحدهای نان بربری‌پز طبق مصوبه در تمام شهرستان‌های استان آزادپز شوند.

بختیاری با بیان اینکه قیمت نان بربری ۷۵۰ تومان تعیین شده است، گفت: بر اساس این مصوبه می‌بایست این طرح از اول اسفندماه اجرایی می‌شد اما، شروع آن تا نیمه اسفندماه به درازا کشید.

فرماندار شهرستان اراک با بیان اینکه از زمان تصویب این طرح تا زمان اجرای آن اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام نشده است گفت: بهتر بود از طریق رسانه‌ها و مطبوعات اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گرفت تا مردم در جریان این طرح قرار بگیرند.

وی افزود: بر اساس مصوبه کارگروه نرخ‌گذاری نان، قیمت نان بربری ۷۵۰ تومان تعیین شده و قیمت نان در نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند تغییری نکرده است.

فرماندار شهرستان اراک تاکید کرد: فرمانداری‌ها در این افزایش قیمت دخیل نبوده اند.

بختیاری در خصوص دو اقدام نانوایی‌ها شامل محاسبه هزینه اضافه بابت کنجد و همچنین ارائه قطعاتی از نان بعنوان مابقی پول، عنوان کرد: اضافه کردن کنجد به نان الزامی نیست، ضمن اینکه سیستم بهداشتی آن را تایید نمی‌کند چراکه اگر کنجد در شرایط استاندارد نگهداری نشود انواع و اقسام بیماری‌های قارچی و کپکی را به جامعه سرایت می‌دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه قیمت نان بربری ۷۵۰ تومان تعیین شده است مشتری ملزم نیست که به جای ۲۵۰ تومان مابقی پول، یک چهارم نان دریافت کند.

در استان مرکزی هزار و ۶۰۰ واحد خبازی وجود دارد که از این تعداد ۶۰۰ واحد در شهرستان اراک فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.