هیچ موردی از احتکار در سطح استان مرکزی گزارش نشده است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدجواد قربانیان بعدازظهر امروز در جلسه تعزیرات حکومتی استان مرکزی اظهار داشت: طرح نظارت بر بازارها در استان مرکزی به سبب برگزاری نمایشگاه‎ها از ۹ اسفند آغاز شد.

وی افزود: امسال نمایشگاه‎ها با هدف تنظیم بازارها در استان برگزار شد و فروش فوق العاده نداشتیم، از ۱۰ روز قبل از برگزاری نمایشگاه اکیپ قیمت‌گذاری مشخص و اصلاح قیمت‌‎ها نیز انجام شد.

مسئول نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: قرار شد کالاهای عرضه شده با ۱۵ درصد تخفیف توزیع شود ولی برخی اقلام با ۳۰ درصد تخفیف هم ارائه شد، نظارت بر پوشاک، کیف و کفش، لبنیات، ماهی و آجیل ادامه دارد.

قربانیان با اشاره به اولویت نظارتی گفت: اولویت ما بحث میوه و تره بار است که در اولویت نظارت قرار دارد، شرکت‌های مسافرتی، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، واحدهای اقامتی، رستوران‎ها و واحدهای تفریحی نیز در این‌طرح قرار دارند.

وی افزود: در بحث سردخانه‎ها و انبارها تاکنون هیچ موردی از احتکار گزارش نشده است، درباره نمایشگاه‎های غیرمجاز نیز گزارشی نداشته‌ایم، نظارت بر قنادی‌ها درباره جعبه‎های مقوایی، اتوبوس‏‌ها، پارکینگ‎ها و توقف‌گاه‎ها نیز انجام می‎شود.

مسئول نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: از توانمندی‌های انجمن حمایت از مصرف کنندگان هم استفاده شده، ۱۸۰ شکایت درباره گرانی نان ثبت شده است.

قربانیان با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون گفت: ۱۵۴ هزار و ۷۲۰ مورد بازرسی انجام شده که منجر به تشکیل ۸ هزار و ۲۱۲ مورد پرونده شده، در بحث قاچاق کالا فعالیت ویژه داریم زیرا یک سوم کالاهای وارداتی به بازار استان از نوع قاچاق است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.