محمودی: توسعه فضای سبز نقش مؤثری در افزایش کیفیت هوای کلانشهر اراک دارد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، کیومرث محمودی در جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، افزود: توسعه فضای سبز یکی از برنامه های مهم شورای اسلامی کلانشهر اراک است که با جدیت تمام دنبال می شود.

وی ادامه داد: مقرر شده ۲۲ اسفند ماه سال جاری حدود ۱۸۰ هکتار به فضای سبز منطقه چقا اضافه شود که با این اقدام وسعت فضای سبز این منطقه از سال گذشته تاکنون به ۲۳۰ هکتار افزایش می یابد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: بودجه تلفیقی شهرداری اراک و سازمان های تابعه آن با ۲۰۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل به تصویب رسیده است.

محمودی تصریح کرد: این بودجه به مبلغ یک هزار و ۲۱ میلیارد تومان در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک با اکثریت آراء تصویب شد و مقرر شد جزئیات بودجه ظرف ۳ روز آینده توسط کمیسیون های مختلف بررسی و لحاظ شود.

در جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک، در خصوص افزایش آب بهای مصارف مختلف کلانشهر اراک بحث و تبادل نظر و مقرر شد افزایش آب بها پس از تأیید وزیر نیرو اعلام شود.

همچنین ارسال ۳ نسخه تفریق بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۳ سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری کلانشهر اراک از حیث درآمدها و هزینه ها به مبلغ ۷ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال، موافقت با درخواست شهرداری برای اخذ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به جهت پرداخت معوقات پیمانکاران و تسریع در طرح آفتاب از بانک شهر، کمک مالی ۲۶۰ میلیون ریالی به پلیس راهور استان مرکزی از محل ماده ۱۶، اختصاص ۲۰ میلیون ریال به ستاد نماز جمعه سنجان و کمک مالی ۴۰۰ میلیون ریالی به حافظ هفت ساله قرآن کریم، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

بر اساس مصوبه این جلسه مقرر شد شهرداری کلانشهر اراک و مناطق و سازمان های تابعه آن کلیه منابع درآمدی خود را به طور مستقیم با رعایت قوانین و مقررات و دستور العمل ها و و رعایت ماده ۶۸ آیین نامه مالی وصول و به حساب درآمد شهرداری که به پیشنهاد شهردار و تأیید شورای اسلامی کلانشهر اراک افتتاح شده یا می شود به تفکیک سهم خدمات جاری و عمرانی واریز و تمام اطلاعات شماره حساب های خود را به همراه گزارشات مالی به شورای اسلامی کلانشهر اراک ارائه دهد.

بر اساس این مصوبه هرگونه واریز به حساب های غیر، تخلف محسوب شده و شهرداری مکلف است تمام وجوه واریزی را در ابتدای هر ماه گزارش کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.