رضایی : سوءمدیریت و ضعف ساختاری بنیاد شهید قابل چشم‌پوشی نیست

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس،حضور نیافتن مدیران بنیاد شهید در جلسه رسیدگی به تحقیق وتفحص در کمیسیون اجتماعی را نمونه دیگری از التزام نداشتن آنها به قوانین و مقررات دانست.

به گزارش مرکزی دیلی ، محمد ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: حضور نیافتن مدیران بنیاد شهید در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه ۳ اردیبهشت) کمیسیون اجتماعی درباره تحقیق وتفحص از این بنیاد، نمونه دیگری از التزام نداشتن آنها به قوانین و مقررات است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با تشریح درخواست نمایندگان برای انجام تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادامه داد: بنیاد شهید، سازمانی مقدس و با اهدافی مقدس‌تر است؛‌ بنابراین مدیریت عالی آن باید همسو با اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای سرافراز باشد ولی در عمل شاهدیم که سوء مدیریت و ضعف ساختاری در این بنیاد نارضایتی جدی میان خانواده‌های ایثارگران ایجاد کرده است.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس نهم، افزود: با توجه به آیین نامه داخلی مجلس و دعوت کمیسیون اجتماعی از ریاست بنیاد شهید برای توضیح در خصوص عملکرد این دستگاه، وی باز هم به دلایل غیرموجه در جلسه حاضر نشد که این موضوع، مصداق دیگری از رعایت نکردن قانون و مقررات و نگه نداشتن احترام نمایندگان ملت از سوی مدیریت بنیاد است.

وی حضور یا عدم حضور زریبافان در جلسه بررسی فرآیند تحقیق وتفحص در کمیسیون اجتماعی را بی اثر دانست و تصریح کرد: برابر آیین نامه داخلی مجلس، حضور یافتن یا نیافتن رییس بنیاد شهید، تاثیری در گزارش کمیسیون نداشته و اتفاقا وی فرصتی ارزشمند برای دفاع از عملکرد خود را از دست داد.

این نماینده متقاضی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: به دلیل حضور نیافتن زریبافان در جلسه دیروز کمیسیون اجتماعی درخواست نمایندگان متقاضی تحقیق و تفحص به استناد ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی فرآیند تحقیق و تفحص، مستقیما به هیات رئیسه مجلس ارسال می‌شود تا بدون نوبت در دستور کار هفته آتی آن قرار گیرد.

زریبافان در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه ۳ اردیبهشت) کمیسیون اجتماعی مجلس برای بررسی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران حاضر نشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.