‌استانداری مرکزی آمادگی حمایت از طرح‌های کارآفرینی و خود‌اشتغالی در روستاها را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمود نعمتی عصر امروز در مراسم رونمایی از پروژه الگوی ایرانی، مشارکت و توانمندی جوامع محلی با رویکرد شبکه‌های اجتماعی در مسجد جامع بزیجان محلات با اشاره به اینکه رشد و توسعه اقتصادی یکی از اهداف اقتصادی در جوامع بشری است، اظهار داشت: رشد و توسعه نیز در تمامی جوامع از منابع طبیعی و حفظ این منابع خدادادی آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از منابع طبیعی نباید به افزایش جمعیت و کسب درآمد بینجامد، تصریح کرد: در صورتی که استفاده از منابع طبیعی با افزایش جمعیت و کسب درآمد همراه باشد، به مرور زمان پایان یافته و به نابودی منابع منجر می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی مهاجرت را یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه روستاها دانست و تاکید کرد: با ایجاد کسب و کار و توسعه اقتصاد ماندگاری ساکنین روستاها افزایش خواهد یافت، بنابراین باید به دنبال توازن در توزیع جمعیت و نگهداری آن در مناطق روستایی باشیم.

نعمتی با بیان اینکه روستاییان باید نحوه استفاده از منابع طبیعی را در راستای کسب درآمد از طریق آموزش فرا گیرند، گفت: این مهم به درخواست از سوی اهالی و هماهنگی لازم بین سیاست‌گذاران دولتی نیاز دارد که خوشبختانه در الگوی ایرانی مشارکت و توانمندی جوامع محلی با رویکرد شبکه‌های اجتماعی توانسته‌ایم این اهداف را در مناطق روستایی دنبال کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: اهالی روستاها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید با هماهنگی لازم مسیرهای صحیح را برای کسب درآمد ایجاد کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه ایجاد مسیرهای جدید برای کسب درآمد به معنی ایجاد فشار بیش از حد بر منابع طبیعی و استفاده بی‌رویه از این منابع نیست، ادامه داد: خوشبختانه استراتژی دولت نگهداری جمعیت در روستاها با استفاده از توسعه اقتصادی است.

نعمتی افزود: در حال حاضر میزان منابع طبیعی در استان کم است و سازمان‌های دولتی باید به دنبال ایجاد روش‌های جدید برای کسب درآمد در روستاها باشند که با خود اشتغالی و کارآفرینی این امر محقق می‌شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دولت برای حمایت از طرح‌های خود اشتغالی صندوق توسعه ملی را ایجاد کرده ‌که در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان به آن واریز و به فرمانداری‌ها ابلاغ شده و استانداری مرکزی آمادگی دارد از طرح‌های کارآفرینی و خود اشتغالی در روستاها حمایت کند.

در این مراسم از پروژه الگوی ایرانی مشارکت و توانمندی جوامع محلی با رویکرد شبکه‌های اجتماعی در مسجد جامع بزیجان محلات رونمایی شد.

تقویت سرمایه اجتماعی و جلب مشارکت مردمی در راستای مدیریت پایدار سرزمین، تقویت انسجام سازمانی در بین عوامل نهادی در راستای مدیریت جامع سرزمین، راه‌اندازی کمیته مدیریت جامع سرزمین، طراحی الگوی بازارهای نوین محلی و شبکه تولید روستایی، طراحی الگوی بهینه تولید در بخش زراعت، دامداری و باغداری از اهداف این پروژه به شمار می‌رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.