رجایی : احداث بیمارستان مستقل سوانح و سوختگی مطالبه مردم اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عباس رجایی بعد از ظهر دیروز در آئین افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) شهر اراک اظهار داشت: با عنایت به اینکه مسئولین وزارت بهداشت و درمان قول احداث یک بیمارستان مستقل سوانح و سوختگی را به مردم اراک داده بودند و با توجه به صنعتی بودن این استان و نیاز به این مهم احداث بیمارستان مستقل سوانح و سوختگی در اراک باید هر چه سریع‌تر عملیاتی شود.

وی افزود: طرح احداث بیمارستان مستقل سوانح و سوختگی در اراک فعلا توسط دبیرخانه هیئت دولت با مشکل مواجه شده است، اما تاسیس این بیمارستان همچنان در زمره مطالبات مردم استان مرکزی قرار دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهبود شرایط درمان استان مرکزی نسبت به ۱۱ سال پیش اظهار کرد: بهبود شرایط درمان در استان و دارا بودن رتبه ۱۴ در بخش درمان کشور برای ارائه خدمات قابل قبول به مردم این استان کافی نیست و باید برای ارتقای سطح خدمات، همچنین ارتقای رتبه درمان استان به رتبه‌های بالاتر اقدامات خاصی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه استان ما استانی صنعتی است و ترانزیت بسیاری از استان‌های دیگر هم می‌باشد و به استان‌های همجوار نیز خدمات درمانی ارائه می‌دهد باید از امکانات ویژه‌ای در بخش درمان برخوردار باشد.

رجایی اختصاص ۶۰ درصد بودجه تجهیز کشور به استان مرکزی را اقدامی خوب در بخش درمان دانست و عنوان کرد: باید به موازات حجم بیمارستان‌های استان و مراکز بهداشتی و درمانی پرسنل خوب و مجرب نیز به این مراکز اضافه شوند تا مراجعه‌کنندگان از کمبود نیروهای متخصص و مجرب در این مراکز ناراضی نباشند.

وی بر نوسازی و بهسازی تجهیزات مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های استان نیز تاکید و اظهار کرد: اگر اجماع بیشتری در بین مسئولین استانی ایجاد شود به مراتب گرفتن امکانات و تجهیزات برای بخش درمان استان هم آسان‌تر خواهد شد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزایش امکانات درمانی در بخش سرطان را یکی از نیازهای ضروری استان اعلام و عنوان کرد: باید در بخش درمان سرطان در استان مرکزی سطح امکانات ارتقا یابد تا بیماران بتوانند از خدمات مطلوب‌تری در این زمینه برخوردار شوند.

رجایی تصریح کرد: در حوزه درمان روستایی هنوز سیستم ارجاع برای بیمه شدگان با پیچیدگی مواجه می‌باشد که این امر نارضایتی روستاییان را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی به نیازهای درمانی و بهداشتی، همچنین رفع کمبودها و مشکلات درمانی مردم باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد، خاطر نشان ساخت: برای رفع مشکلات و کمبودهای بهداشتی و درمانی در استان مرکزی باید اعتبارات خاص و ویژه‌ای به بخش سلامت این استان اختصاص یابد تا هر چه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات مردم در حوزه سلامت باشیم.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. کیان گفت:

    سلام. میخواستم از آقای دکتر طاهراحمدی که خودشون هم در زمینه اطفال تخصص دارن بپرسید چرا مردم شهر اراک برای بیهوشی کودکان باید به بیمارستانهای قم مراجعه کنند و هیچ یک از بیمارستانهای اراک بیهوشی کودکان رو انجام نمیدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.