شرط ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به مرکز رشد دانشگاه اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، سیدمهدی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی، افزود: تولید این کالاها یا خدمات باید مشمول معیارهای معرفی شده در فهرست کالا یا خدمات دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باشد.

وی افزود: تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان می‌توان در حوزه‌های زیستی، فناوری نانو، اپتیک و فوتونیک، شیمیایی و غیرشیمیایی، الکترونیک، قطعات، مدارها، حوزه‌ی اطلاعات و ارتباطات، تجهیزات پیشرفته، داروها و مهندسی پزشکی، هوافضا، انرِژی، محصولات پیشرفته سایر بخش‌ها و صنایع دریایی انجام شود.

موسوی با اشاره به اینکه وجود نمونه، شرط ورود به چرخه ارزیابی به عنوان شرکت دانش‌بنیان است تصریح کرد: در صورت ساخت نمونه آزمایشگاهی از محصول مورد نظر شرایط حداقلی جهت قرارگیری در چرخه ارزیابی و دریافت مجوز دانش‌بنیان فراهم می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: اعضای هیئت ‌علمی در دانشگاه اراک می‌توانند درصورت تمایل با ارائه‌ی نمونه آزمایشگاهی و ثبت یک شرکت، آمادگی خود جهت استقرار در مرکز رشد این دانشگاه را اعلام کنند.

مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه اراک با بیان اینکه این مرکز با مشارکت پارک علم‌وفناوری استان و به منظور کمک به نمونه‌سازی و تولید محصولات دانش‌بنیان تشکیل شده است، افزود: در صورت اسقرار در این مرکز رشد که در قالب یک شرکت دانشگاهی ایجاد شده است، تسهیلاتی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال با استمهال سه ساله در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات اعطایی به واحدهای پیش‌رشد ۸۰ میلیون ریال است و متقاضیان تنها شش‌ماه فرصت خواهند داشت تا با ثبت شرکت و ارزیابی لازم وارد قسمت رشد شوند.

مدیر دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه هدف از این حرکت در دانشگاه اراک را اعتلای روزافزون جایگاه دانشگاه در عرصه فناوری و ارزش‌آفرینی عنوان کرد.

موسوی تعداد شرکت‌های ثبت‌شده در مرکز رشد دانشگاه اراک را از ابتدای سال جاری ۱۴ شرکت عنوان کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.