اجرای طرح جوان‌سازی نوار جنگلی در کلانشهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، احمد حسنی درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا این مهم در جامعه به عنوان یک فرهنگنهادینه شود اظهار داشت: رشد و توسعه فضای سبز می‌تواند در راستای کاهش آلودگی استان و به ویژه اراک که دارای صنایع متعدد بوده بسیار تاثیرگذارباشد و باید در هفته درختکاری تلاش بیشتری در این راستا انجام شود.

وی افزود: تمام مناطق و پوشش‌هایی که دارای نوار جنگلی هستند در این طرح و با توجه به نزدیکی هفته درختکاری به منظور حفظ و نگهداری مناطق جنگلی و اجرای پروژه جوان سازی نوارجنگلی منطقه عملیات کاشت نهال به صورت گسترده دراین مناطق انجام می‌شود و این مهم دارای اهمیت بسیار فراوانی بوده که همکاری و مساعدت مردم در این راستا بسیارتاثیرگذار است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: بایدتلاش شود تا بتوانیم فضای سبز را در اراک گسترش دهیم و علاوه بر هفته درختکاری بتوانیم در ایام دیگر این فعالیت را در دستور کار داشته باشیم و شهروندان نیز از این مهم با جدیت استقبال و پیروی کنند زیرا توسعه فضای سبز در شهرها می‌تواند در کاهش آلودگی هوا بسیار مهم باشد.

حسنی با اشاره به اینکه در اراک تعداد زیادی از درختان فرسوده و کهن هستند گفت: باید بتوانیم پوشش جنگلی شهر اراک و بافت جنگلی این شهر را که با این مشکل مواجه بوده را با استفاده از کارشناسی‌های لازم و با استفاده از درختان و نهال‌های جوان پوشش دهیم و بافت جنگلی که شاما درخت‌های فرسوده بوده را اصلاح و بازسازی کنیم.

وی افزود: در راستای ایجادد،توسعه و راهاندازی نوار جنگلی در استان به ویژه اراک تاکنون زحمات زیادی کشیده شده و در این بخش نیز هزینه‌های بسیار زیادی صورت گرفته که این مهم یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الاهی بوده و باید تمام مردم و شهروندان در توسعه فضای سبز و نگهداری از آن سهیم باشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.