راه‌اندازی سامانه “سحام” نیازمند اعتبار است

به گزارش مرکزی دیلی، اشرف بهادری درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به اینکه قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باید مورد حمایت همه جانبه مسئولان و نهادهای حمایتی قرار گیرند اظهار داشت: طراحی این سامانه به شکلی است که افراد می‌توانند با وارد کردن کد ملی اطلاعات خود را در اختیار این نهادها قرار دهند و از کمک‌های این بخش‌ها استفاده کنند.

وی افزود: خیران نیز باید تلاش کنند تا بتوانند این افراد را تحت حمایت قرار دهند و با ایجاد این سامانه افراد نیازمند می‌توانند برای همیشه مورد حمایت قرار گیرند و دیگر دغدغه رفع مشکلات مالی و معیشتی خود و خانواده را نداشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای کلانشهر اراک تصریح کرد: باید تلاش شود تا حمایت و تجهیز خیریه‌ها و شبکه‌های مردم نهاد به نظور ارائه خدمات بهتربه شهروندان نیازمند هرچه زودتر محقق شود و اعتبارات راه‌اندازی سامانه “سحام” نیز محقق شود.

ایجاد مکان اقامتی کوتاه‌مدت در اراک در اولویت قرار گیرد

بهادری با اشاره به اینکه ایجاد گرمخانه به منظور اقامت کوتاه مدت افراد بی‌خانمان توسط شهرداری باید مورد توجه قرار گیرد اظهار داشت: شهرداری باید با همکاری و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد به منظور نگهداری کوتاه مدت افراد درمانده، معلولان جسمی رها شده، بیماران روانی سرگردان، افراد مجهول الهویه و کارتن خوابان این مهم را در دستور کار قرار دهد و با جدیت دنبال کند.

وی افزود: گرم‌خانه‌ها با دو کارکرد باید احداث و راه‌اندازی شوند گرم‌خانه‌های اضطراری و بسیار کوتاه مدت که در هنگام وقوع زلزله و حوادث غیر مترقبه مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل چادرها وسالن‌های ورزشی است.

رئیس کمیسون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی کلانشهر اراک تصریح کرد: گرم‌خانه‌های انتقالی که به منظور اسکان شبانه معتادان، جوانان فراری، زنان آسیب دیده از خشنونت باید راه‌اندازی شوند و مورد توجه قرار گیرند تا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد.

بهادری با اشاره به اینکه کارشناسان مسائل اجتماعی احداث این مهم را مثبت ارزیابی کرده‌اند گفت: در کنار موارد مثبت ممکن است احداث گرم‌خانه‌ها آسیب‌هایی را به منطقه و محلی که در آن تأسیس می‌شوند وارد کند و نیزمشکلاتی را به منظور تمرکز این افراد در یک مکان ایجاد کنند که این مشکل نیز با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه محقق می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.