تدوین تاریخ شفاهی فعالیت‌های قرآنی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، سیدجعفر نظامدوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان برای اولین بار کیفیت فعالیت‌های قرآنی از سال ۵۷ تاکنون بازخوانی و تدوین خواهد شد.

وی بیان کرد: در این تاریخ شفاهی میدان‌ها، موضوعات و ضرورت‌ها، رویکردها، روش‌ و کارکردها، امکان و امتناع، فرصت‌ها و تهدیدها در تاریخ شفاهی نخبگان و فعالان قرآنی مورد تبیین و تشریح قرار خواهد گرفت.

نظامدوست افزود: همچنین در این تاریخ شفاهی ضمن ترسیم سیر تکاملی فعالیت‌های قرآنی شهر و استان، بررسی راه‌کارهای تأثیر فعالیت‌های قرآنی بر سبک زندگی که از اهداف و ضروریات این ایده و فعالیت است فعالیت‌های قرآنی نیز مورد آسیب‌شناسی قرار خواهد گرفت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی اظهار کرد: ثبت تاریخ شفاهی نخبگان و فعالان قرآنی، تبیین هویت قرآنی استان مرکزی از طریق مصاحبه‌های میدانی، تهیه منابع مطالعاتی جدید در حوزه‌های قرآنی، ایجاد پیوند بین نسلی از طریق آشنایی با گذشته فعالیت‌های قرآنی از جمله کارکردهای مهم این طرح است.

وی گفت: برای انجام این فعالیت به کمک نخبگان و پیشکسوتان قرآنی شهر و استان نیاز است تا بتوان کاری در خور به انجام رساند؛ بنابراین علاوه بر فعالان قرآنی و پیشکسوتان، شخصیت‌های حقوقی نیز در این زمینه مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در پایان، یادآور شد: این طرح توسط سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی و خبرگزاری ایکنای استان به‌عنوان اعضای کمیته اجرایی اجرایی خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.