برگزاری هفته اقتصادی شهرستانهای استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، «محمد حسین مقیمی» روز چهارشنبه در نشست مشترک کارگروه فرهنگی اجتماعی استان مرکزی در فرمانداری محلات افزود: همانگونه که هفته فرهنگی در استان مرکزی به مرحله اجرا گذاشته شده و سامان حوزه فرهنگ و همخوانی مزیت های آن با شاخص های توسعه در حال اجرا است، اقدامات هدفمند در برگزاری هفته های اقتصادی شهرستانها نیز پیگیری می شود .

وی ادامه داد: با برگزاری هفته اقتصادی توانمندیها و مشکلات حوزه اقتصادی که فرا روی هر شهرستان است ریشه یابی شده و عزم استانی برای رفع آنها شکل می گیرد.

مقیمی توضیح داد: بزرگترین برنامه دولت در خروج از رکود تورمی و قطع وابستگی اقتصادی به نفت است و در این زمینه برنامه های هدفدار و موثری با نظارت های مستمر در استان پیش بینی شده است.

استاندار استان مرکزی در بخشی از سخنانش گفت: مشکلات آماری و چالشهای فرهنگی زیبنده کشور نیست و دولت تدبیر و امید تلاش می کند این نواقص را به حداقل برساند .

وی گفت: دولت عزم خود را برای فراهم کردن زیر ساختهای فرهنگی و اقتصادی در سال اقتصاد ،فرهنگ ،عزم ملی و مدیریت جهادی جزم کرده است .

استاندار مرکزی گفت: کشور به سمت اقتصاد مقاومتی پیش می رود و دولت یازدهم در صدد است با فراهم کردن زیر ساختهای لازم و استعداد یابی پویایی واقعی اقتصاد غیر نفتی را پایه گذاری می کند.

مقیمی با بیان اینکه سند توسعه اقتصادی و فرهنگی استان تدوین و مربوطه تصویب شده است افزود: هدف این اسناد با رویکرد تحقق اقتصاد غیر وابسته به نفت طراحی شده است.

وی به توانمندیهای شهرستان محلات در تولید سنگ ،گل و گیاه و ماهیان زینتی پرداخت و گفت: این شهرستان با تولید و صادرات این محصولات ارزآوری خوبی را نصیب کشور می کند.

نماینده مردم دلیجان ومحلات در این کارگروه گفت: هفته فرهنگی این شهرستان نباید منحصر به محورهای گردشگری و تاریخی باشد بلکه چالشهای اجتماعی نظیر معضلات و آسیبهای اجتماعی ، اعتیاد و طلاق نیز باید ریشه یابی شود.

حجت الاسلام «علیرضا سلیمی »افزود: امسال سال فرهنگ است و کانونهای فرهنگی مساجد باید تقویت شوند تا با جذب جوانان در این کانونها بنیان خانواده که مورد هجمه دشمن و تند باد شبیخون فرهنگی قرار گرفته تقویت شود و استحکام بیشتری یابد.

وی اظهارکرد: فرقه های بدلی در غرب آسیب های جدی به پیکر اسلام وارد کرده است و اگرچه این فرقه ها در کشور ما رخنه نکردند اما اسلام را تهدید و تخریب می کند.

نماینده مردم دلیجان و محلات به ضرورت اتحاد و انسجام در کشور اشاره کرد و افزود: کشور ما از سیاست زدگی و باند بازی لطمه های بسیاری را دیده است و با اتحاد، همدلی و انسجام بیشتر، مردم به اصل نظام دلگرم می شوند.

امام جمعه محلات نیز در این کارگروه گفت: فرهنگ زیربنای جامعه است و از هر مقوله دیگر مهمتر است و حیات یک جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد .

حجت الاسلام «مهدی ربانی» افزود: پیشرفت کشور در عرصه های اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی بستگی به فرهنگ آن جامعه دارد و هر چقدر فرهنگ سالم تر باشد آن جامعه پویاتر و موفق تر است.

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم به فرهنگ ایثار و شهادت توجه جدی شد ،افزود: پاسداست فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین سرمایه فرهنگی است که دکتر روحانی و مجموعه تصمیم سازان استانی در این حوزه عملکرد خوبی دارند.

در این کارگروه که با حضور استاندار و مدیران ستادی ارشد استان مرکزی و جمعی از مسوولان اجرایی استان مرکزی برگزار شد شاخص های بهداشت و درمان ،ورزش ،آموزش عالی و گردشگری محلات مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.