دستگیری کاربر متخلف شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از روز چهارشنبه پایگاه خبری پلیس، سرگرد «مصطفی نوروزی» افزود: اوایل دی ماه جاری فردی در خصوص سوء استفاده از شماره تلفن همراهش توسط فردی ناشناس، ایجاد مزاحمت برای دیگران و انتشار تصاویر و مطالب غیر اخلاقی از طریق شماره تلفنش، شکایتی را تنظیم که موضوع در دست پیگیری قرار گرفت.

وی بیان کرد: با پیگیری و اقدامات اطلاعاتی، فردی در این زمینه دستگیر شد که در بازجویی های صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این فرد با جعل هویت صاحب اصلی تلفن همراه در شبکه های اجتماعی اقدام به پخش تصاویر غیراخلاقی و مزاحمت های مختلف برای دوستان شاکی کرده بود.

سرگرد نوروزی گفت: اینترنت و شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای انتشار اطلاعات شخصی نیست و رفته باید اقدامات حفاظتی در خصوص اطلاعات خود را جدی گرفته و راه سو استفاده را برای متخلفان سد کنند.

وی عنوان کرد: وقتی اطلاعات شخصی در تلفن همراه نگهداری شود با وصل شدن به اینترنت امکان سرقت اطلاعات افزایش می یابد.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی، از شهروندان درخواست کرد: به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و حساس خود را در گوشی موبایل نگهداری نکنند و از پخش این اطلاعات بر شبکه های اجتماعی بپرهیزند تا دچار چالش و مشکل نشوند.

***کاهش ۳۷ درصدی حوادث رانندگی در شهرستان فراهان

فرمانده انتظامی شهرستان فراهان گفت: حوادث رانندگی درون شهری این شهرستان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ «صفر علی روشنایی» افزود: آموزش همگانی، افزایش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و برخورد قاطع با رانندگان متخلف نقش موثری در این کاهش حوادث رانندگی داشته است.

وی بیان کرد: ارتقاء انضباط ترافیکی یکی از برنامه های مهم امسال این فرماندهی بوده که در این رابطه تاکنون طرح های خوبی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.