سخنی با سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از وبلاگ مهرورزان اراک ، چند سالی است که در اراک همچون دیگر شهرها مراکز عرضه خشکبار و میوه وتره بار تشکیل شده است که  جدای از برخی مشکلات این طرح زمینه اشتغال زایی جمعی را نیز فراهم کرده است اما در روزهای منتهی به پایان سال وهمچنین در اولین روزهای کاری سال جدید این سازمان به ساکنان این کانکس ها اعلام کرده است که باید ظرف چند روز،  این مراکز را تخلیه کنند تا سپس آنها را در مزایده واگذار کند!!

که این نوع واگذاری در نوع خود بسیار عجیب می نماید.

چگونه می شود که یک فرد که مدتی است دراین مراکز کسب درآمد می کند آنجا را ابتدا تخلیه کند سپس در مزایده شرکت کرده واگر پیروز شد دوباره آن را تحویل بگیرد و شغل خود را ادامه بدهد؟

دراین روند فعالیت ، حداقل دو الی سه ماه باید کانکس خالی بماند. که این امر سبب بیکاری حجمی از افرادی که دراین مراکز فعالیت می کنند می شود که در چنین شرایطی با کدام عقل سلیمی همخوانی پیدا می کند؟

آیا می شود به کاسبی که چند وقت است (حتی در مواردی بیش از چند سال می شود) در آنجا فعالیت می کرده است و مشتریان وبازار خود را پیدا کرده است گفت که فعلا خالی کن تا بعد از چند ماه در مزایده شرکت کنی؟

آیا این امر خلاف عدالت و اصول اخلاقی و اسلامی نیست؟

آیا بهتر نیست در وهله اول ، با خود ساکنان مطرح شود که در صورت امکان با مبلغ قرارداد جدید ( چیزی که در عرف جامعه وجود دارد ) قرارداد خود را تمدید کنند نه اینکه از همه صاحیان حرف در مراکز عرضه میوه وتره بار بخواهیم که کانکس خود را تخلیه کنند ؟

آیا تخلیه کانکس ها و بیکاری این صاحبان حرف ، خود زمینه ساز بروز مشکلات دیگر وافزایش بیکاری در جامعه نیست؟

بنظر می رسد که باید مدیران سازمان میادین میوه وتره بار شهرداری اراک دراین خصوص با نگاهی منطقی تر در راستای رفع مشکلات بربیایند و نمایندگان مردم در شورای شهر نیز گاهی خیر وصلاح جامعه و شهر و جوانانی که از این طریق بیکار می شوند را در نظر بگیرند.

آیا همین نمایندگان نبودند که مبلغ  میلیاردی مصوب کردند که برای افزیش نشاط جامعه ، خرج ورزش فوتبال شود، پس چطور حالا راضی می شوند که جمعی از صاحبان حرف و مشاغل به دلیل یک روند عجیب ، از کار خود بیکار شوند؟ آیا این افراد بخشی از جامعه را تشکیل نمی دهند ؟ آیا می توان به راحتی مغازه ها و مشاغل دیگری برای آنها در نظر گرفت و پیدا کرد؟

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.